loading...
دانلود موزیک و اهنگ و فیلم
حمید بازدید : 130 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
چنانکه قویاً پیش بینی می شد، نشست روز گذشته بانک مرکزی انگلیس (BoE) بدون رویداد خاصی به پایان رسید. MPC میزان نرخ بهره را بدون تغییر رقم 0.5% تثبیت کرد و بودجه خرید دارایی ها نیز همان رقم 200 میلیارد پوند باقی ماند. از آنجاییکه هیچگونه تغییری در سیاستهای بانک مرکزی انگلیس اعمال نشد، بیانیه [...]
حمید بازدید : 158 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کاشان، عباسعلی فراهتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز تاسیس این رشته پس ازموافقت دانشگاه پیام نور استان اصفهان و در نهایت شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از دوسال در دانشگاه پیام نور کاشان صادر شد واز دانشجویان ترم بهمن در این دانشگاه ثبت‌نام شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام دانشجویان این رشته در دانشگاه پیام نور کاشان از طریق دوره فراگیر و آزمون ورودی کنکور سال 90 ، افزود: تعداد 15 نفر آموزش محور و 15 نفر نیز پژوهش محور در این رشته از طریق دوره‌های فراگیر برای تحصیل در ترم بهمن سال جاری ثبت‌نام شده‌اند.

به گفته وی دانشجویان دوره آموزش محوراین رشته به جای ارایه پایان نامه برای دفاع چهار واحد درسی و دانشجویان پژوهش محور در پایان دوره تحصیلی برای دفاع، پایان نامه ارایه می‌دهند.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: درخواست و استقبال دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های حقوق و فقه و مبانی حقوق دانشگاه پیام نور کاشان در گرایش به تحصیلات تکمیلی علوم دینی از دیگر دلایل نیاز به تاسیس رشته کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی دراین دانشگاه است.

فراهتی خاطرنشان کرد: اشتغال به کار وکالت، مجوز تاسیس سردفتری اسناد رسمی، سردفتری ازدواج و طلاق، مشاوره حقوقی و قضاوت از جمله مزایای تحصیل در رشته کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

منبع : ایسنا   

حمید بازدید : 165 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خلیج فارس، دکتر احمد نوحه گر سیاست دانشگاه هرمزگان را به عنوان یك دانشگاه مادر، حركت به سمت تأمین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز استان عنوان و تصریح كرد: توسعه تحصیلات تكمیلی با توجه به آمایش سرزمینی و آمایش آموزش عالی استان یك اولویت مهم در دانشگاه است.

وی ادامه داد: حركت در قالب این اسناد و اسناد بالادستی نظام و سند چشم انداز 20 ساله توسعه منابع انسانی عامل ایجاد صرفه جویی و عدم توجه به اسناد ذكر شده در حقیقت اتلاف منابع است.

رییس دانشگاه هرمزگان در پایان یادآور شد: این دانشگاه در حال حاضر با 220 عضو هیأت علمی ثابت و 9 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف كارشناسی و كارشناسی ارشد به عنوان یك منبع تربیت و پرورش نیروهای متخصص بخش‌های مختلف استان به خصوص در صنعت و تولید ایفای نقش می كند.

منبع : ایسنا  

حمید بازدید : 126 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، خرمشاد رییس اداره روابط عمومی مركز آموزش الكترونیكی در مورد این آزمون گفت: همه داوطلبانی كه در آزمون كنكور سراسری كارشناسی ارشد مجموعه علوم قرآن و حدیث ثبت نام كرده‌اند، می‌توانند در این كنكور آزمایشی شركت كنند.

وی تصریح كرد: این مسابقه به صورت حضوری در دانشكده علوم حدیث و نمایندگی‌های داخل كشور برگزار خواهد شد و به نفرات اول تا سوم جوایز نفیسی نیز اعطاء می‌شود.

خرمشاد در مورد هزینه، زمان و نحوه ثبت نام عنوان كرد: هزینه ثبت نام 50000 ریال (پنج هزار تومان) است و هزینه آن در همان روز آزمون به صورت حضوری از داوطلب دریافت خواهد شد. داوطلبانی كه قبلا در دوره آمادگی كارشناسی ارشد شركت كرده‌اند نیازی به ثبت نام و پرداخت هزینه ندارند و سایر متقاضیان تا روز جمعه 15/11/89 فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس اینترنتی دانشكده مجازی علوم حدیث به نشانی http://vu.hadith.ac.ir  نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

وی در پایان افزود: این آزمون جامع به صورت كنكور آزمایشی برگزار خواهد شد و شامل 140 سوال و از 5 عنوان 1- زبان انگلیسی، 2- زبان عمومی، 3- علوم قرآن، 4- تفسیر، 5- علوم حدیث می‌باشد.

منبع : ایسنا

حمید بازدید : 143 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: مسئول پذیرش موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینكه این موسسه در 13 گرایش اقدام به برگزاری آزمون كرده است، از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون كارشناسی‌ارشد موسسه امام خمینی (ره) تا 22 بهمن ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی امروز در‌ گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینكه این موسسه به منظور پذیرش علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های كارشناسی حضوری و نیمه‌حضوری در رشته معارف اسلامی با 13 گرایش علوم انسانی از میان طلاب حوزه‌های علمیه سراسر كشور اقدام به برگزاری آزمون ورودی كرده است، تصریح كرد: با توجه به دستور معاون آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به مناسبت ایام مبارك دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی زمان ثبت نام آزمون كارشناسی سال تحصیلی 91-90 تا 22 بهمن ماه تمدید شد.
وی افزود: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای تقویت مبانی دینی در علوم انسانی فعالیت می‌كند و این امر زمینه‌ سازی تدوین علوم انسانی اسلامی را فراهم خواهد كرد.
مسئول پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم محتوای آموزشی دوره‌های این موسسه را متناسب با این هدف دانست و گفت: داوطلبان تحصیل در مؤسسه‌ باید از طلاب حوزه علمیه باشند و همزمان با تحصیل در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترای مؤسسه‌، در حوزه علمیه به تحصیل علوم دینی اشتغال داشته باشند.
عباسی ادامه داد: دانش‌پژوهان مؤسسه دروس فلسفه اسلامی و معارف قرآن را پیش از ورود به دروس علوم‌انسانی می‌آموزند و این امر موجب تقویت مبانی فكری آنها و تلاش در راستای تدوین علوم انسانی اسلامی می‌شود و به همین دلیل نظام آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تلفیقی از نظام حوزه و دانشگاه است.
وی تصریح كرد: دانش‌پژوهان این مؤسسه ضمن گذراندن دروس حوزه، بر اساس برنامه‌های درسی مركز مدیریت حوزه علمیه قم و با نظارت و هماهنگی واحد آموزش موسسه، ملزم به گذراندن دوره آموزش مطابق با برنامه‌ها و سرفصل‌های رشته‌ای كه در آن پذیرفته‌ شده‌اند، در مؤسسه خواهند بود.
مسئول پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: اعطای دانشنامه رسمی معارف اسلامی با یكی از گرایش‌های 13‌ گانه به فارغ‌التحصیلان، تحصیل رایگان، امكان ادامه تحصیل در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا در مؤسسه یا مراكز آموزش عالی كشور از مزایای تحصیل در این موسسه است.
عباسی با بیان اینكه شروع ثبت‌نام از اول دی ماه آغاز شده است، خاطرنشان كرد: زمان ثبت‌نام تا پایان دی ماه در نظر گرفته شده بود كه تا تاریخ بیست ودوم بهمن تمدید شده است.
وی در پایان خاطرنشان كرد: آزمون عمومی این موسسه بیستم اسفند ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و یا آگاهی یافتن از نحوه پذیرش و اطلاعات تكمیلی بیشتر به پایگاه اینترنتی واحد پذیرش موسسه امام خمینی(ره) مراجعه كنند.

حمید بازدید : 163 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

رشته های حقوق با 87 هزار داوطلب و زبان اردو با 26 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد با شرکت871 هزار و806 نفر 27، 28 و 29 بهمن در سراسر کشور برگزار می شود.
حسین توکلی افزود: داوطلبان این آزمون باید25 تا 27 بهمن با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org از کارت ورود به جلسه آزمون، نسخه چاپی (پرینت) تهیه کنند.
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به این که شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در حال نزدیک شدن به جمعیت داوطلبان آزمون سراسری است، اضافه کرد: امسال شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد حدود 104 هزار نفر نسبت به آزمون سال گذشته افزایش داشته است و در یکی دو سال آینده احتمال برابری داوطلبان این آزمون با آزمون سراسری وجود دارد.
وی همچنین گفت: 50،81 درصد داوطلبان زنان و49،19 درصد داوطلبان این آزمون مردان هستند.
معاون اجرایی سازمان سنجش افزود: رشته های حقوق با 87 هزار داوطلب و زبان اردو با 26 داوطلب به ترتیب بیشترین و کمترین داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را به خود اختصاص داده است.

حمید بازدید : 162 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

ارم نیوز : به گفته مشاور معاون نیروی انسانی و جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح، اگر در خانواده‌ای دو فرزند (خواهر یا برادر ) معلول باشند، یكی از پسران خانواده‌ از خدمت سربازی معاف می‌شود .
مشاور معاون نیروی انسانی و جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح با اعلام شرایط استفاده از معافیت سربازان متاهل دارای همسر معلول، در عین حال اظهار كرد: معافیت به افرادی كه همسرشان پیش از ازدواج دارای معلولیت باشد، تعلق نمی گیرد.

سردار موسی كمالی در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره معافیت سربازان متاهل كه دارای همسر معلول هستند، اظهار كرد: افرادی كه پس از ازدواج همسرشان دچار معلولیت شده باشد، از خدمت سربازی معاف می‌شوند، اما این معافیت به افرادی كه همسرشان پیش از ازدواج دارای معلولیت باشد، تعلق نمی گیرد، چون ممكن است افرادی از این طریق سوء استفاده كنند.

وی افزود: در خانواده‌ای كه پدر یا مادر معلول وجود داشته باشد، یكی از فرزندانشان معاف می‌شود.

به گفته مشاور معاون نیروی انسانی و جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح، اگر در خانواده‌ای دو فرزند (خواهر یا برادر ) معلول باشند، یكی از پسران خانواده‌ از خدمت سربازی معاف می‌شود .

سردار كمالی در خاتمه تصریح كرد: هر نوع معلولیتی برای استفاده از معافیت مد نظر نیست، بلكه میزان معلولیت در یك دستورالعمل به سازمان بهزیستی اعلام شده است و وضعیت افراد با توجه به این دستورالعمل تطبیق داده می‌شود.

حمید بازدید : 223 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

مسئول هسته پذیریش و گزینش: زمان ثبت نام آزمون ورودی این دانشگاه برای سال تحصیلی 91 - 90 در مقاطع سه گانه كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری 10بهمن 89 تا 10 اسفند 89 به طور اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه به نشانی www.razavi.ac.ir می باشد.
حجت الاسلام موسوی فر با بیان اینكه دانشگاه رضوی مانند هرسال در دوره های كارشناسی در هشت رشته و كارشناسی ارشد در شش رشته آزمون ورودی دارد، افزود: آزمون كارشناسی و كارشناسی ارشد در تاریخ 9 اردیبهشت 90 در بیست و دو شهر بر گزار می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه كرد: از ویژگیهای آزمون ورودی امسال این است كه داوطلبان دیپلمه نیز می توانند در رشته حقوق مقطع كارشناسی ثبت نام كنند.
وی ضمن بیان اینكه دانشگاه رضوی امسال در مقطع دكتری نیز در چهار رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و كلام اسلامی، حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی آزمون ورودی برگزار می كند، در مورد زمان آزمون دكتری گفت: زمان آزمون ورودی 90 دكتری 28 و 29 خرداد 90 می باشد.
مسئول هسته پذیرش و گزینش ورودی گفت: داوطلبان برای اطلاع و آشنایی از رشته ها و منابع آزمون می توانند به سایت دانشگاه مراجعه كنند
وی همچنین گفت:پذیریش دانشجو در این دانشگاه ویژه برادران می باشد و داوطلبان دیپلمه كلیه رشته ها كه دارای مدرك پیش دانشگاهی باشند می توانند در این آزمون شركت نمایند و دارندگان دیپلم فنی باید مدرك پیش دانشگاهی اخذ كرده باشند و یا دانش آموخته دوره های كاردانی فنی و حرفه ای باشند.
حجت الاسلام موسوی فر در پایان گفت داوطلبان در صورت داشتن هرگونه سئوال درباره دانشگاه و آزمون ورودی آن می توانند علاوه بر ارسال پیام از طریق سایت دانشگاه، در ساعات اداری با تلفن 2211412-0511 تماس حاصل نمایند.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام هشتم(ع) قرار گرفته و هرساله در رشته های مختلف علوم اسلامی و حقوق از بین برادران دانشجو می پذیرد و تحصیل در این دانشگاه بصورت رایگان می باشد.

حمید بازدید : 176 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
عنوان درسی: حسابرسی پیشرفته
تعداد واحد: 3
منبع : فلسفه حسابرسی (یحیی حساس یگانه)
نام ناشر : علمی و فرهنگی
عنوان درسی:حسابداری دولتی پیشرفته
تعداد واحد: 3
منبع : حسابداری و كنتر لهای مالی دولتی (جعفر باباخانی)
نام ناشر :دانشگاه علامه طباطبایی

عنوان درسی: حسابداری مدیریت
تعداد واحد: 3
1- حسابداری مدیریت با تاكید استراتژیك(بلوچر – چن – لی ترجمه علی پاساییان)
2-حسابداری مدیریت نشریه 131(رضا شباهنگ)
نام ناشر:
1- ترمه
2-سازمان حسابرسی
حمید بازدید : 154 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به برگزاری آزمون كارشناسی ارشد از 27 بهمن ماه از آغاز توزیع كارت ورود به جلسه آزمون از 25 بهمن ماه خبر داد. دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در طی روزهای 27 تا 29 بهمن ماه در 40 شهرستان مختلف كشور و در 142كد رشته امتحانی با رقابت871 هزار و 806 داوطلب، اظهار كرد: هنوز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری نشده است. وی با اشاره به تاثیر20 درصدی معدل در آزمون كارشناسی ارشد90، اظهاركرد: آزمون ارشد امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نكرده است. معاون سابق سازمان سنجش با اشاره به رقابت 871 هزار و 806 داوطلب در آزمون ارشد90، تصریح كرد: از این تعداد 442 هزار و950 داوطلب زن هستند. توكلی با بیان اینكه 80 هزار و 7 داوطلب علاوه بر انتخاب رشته اول، علاقه‌مندی خود را برای شركت در كد رشته دوم اعلام كرده‌اند، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه برای شركت در آزمون هر كد رشته امتحانی باید كارت جداگانه دریافت كرد برای 951 هزار و 813 داوطلب كارت آزمون صادر شده است. مشاورعالی سازمان سنجش در خاتمه، گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه پرینت كارت و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون از روز دوشنبه بر روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود

حمید بازدید : 120 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در طی روزهای 27 تا 29 بهمن ماه در 40 شهرستان مختلف كشور و در 142كد رشته امتحانی با رقابت871 هزار و 806 داوطلب، اظهار كرد: هنوز ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری نشده است.

وی با اشاره به تاثیر20 درصدی معدل در آزمون كارشناسی ارشد90، اظهاركرد: آزمون ارشد امسال نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نكرده است.

معاون سابق سازمان سنجش با اشاره به رقابت 871 هزار و 806 داوطلب در آزمون ارشد90، تصریح كرد: از این تعداد 442 هزار و950 داوطلب زن هستند.

توكلی با بیان اینكه 80 هزار و 7 داوطلب علاوه بر انتخاب رشته اول، علاقه‌مندی خود را برای شركت در كد رشته دوم اعلام كرده‌اند، خاطرنشان كرد: از آنجایی كه برای شركت در آزمون هر كد رشته امتحانی باید كارت جداگانه دریافت كرد برای 951 هزار و 813 داوطلب كارت آزمون صادر شده است.

مشاورعالی سازمان سنجش در خاتمه، گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه پرینت كارت و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون از روز دوشنبه بر روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org  قرار داده می‌شود.

منبع : ایسنا   

حمید بازدید : 165 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

دكتر عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد تا ساعت 24فردا20 بهمن ماه، اظهار كرد: داوطلبان طی این مدت می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی در سراسر كشور و تهیه دفترچه راهنما و كارت اعتباری نسبت به ثبت‌نام از طریق سایت مركز آزمون به نشانی www.azmoon.org  اقدام كنند.

وی با اشاره به پذیرش بدون آزمون فارغ‌التحصیلان ممتاز كارشناسی، تصریح كرد: دانشجویانی كه دارای دروس معادل سازی شده باشند اگرچه دارای معدل كل بالای 17 باشند، مشمول پذیرش بدون آزمون نمی‌شوند.

سجادی جاغرق با تاكید بر اینكه رتبه اكتسابی داوطلب در آزمون ورودی دوره كارشناسی ملاك عمل قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان كرد: متقاضیان فارغ‌التحصیلان دوره كارشناسی پیوسته باید حداكثر طی 8 نیمسال و متقاضیان فارغ التحصیل دوره كارشناسی ناپیوسته باید حداكثر طی مدت چهار نیمسال دوره‌های مذكور را به پایان رسانده باشند.

وی با بیان اینكه فارغ التحصیلان واجد شرایط پذیرش بدون آزمون در هر سال تحصیلی تنها برای یك بار و فقط در همان دوره امكان استفاده از این امتیاز را خواهند داشت، تصریح كرد: پذیرش دانشجو فقط در رشته همنام و یا متجانس امكانپذیر است.

سجادی افزود: در صورتی كه گرایش فارغ التحصیل در مقطع كارشناسی ارشد ناپیوسته وجود نداشته باشد یكی از گرایش‌های رشته مورد نظر توسط فارغ التحصیل انتخاب شده و در فرم ثبت‌نام اینترنتی پذیرش بدون آزمون درج می‌شود، البته پذیرش در رشته‌هایی كه فاقد رشته همنام در مقطع كارشناسی ارشد ناپیوسته باشد با تشخیص مركز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با تاكید بر اینكه فقط ثبت‌نام این افراد و تایید واجد شرایط بودن آنان به منزله قبولی تلقی نمی‌شود، خاطرنشان كرد: پذیرفته شدگان از طریق امتیاز پذیرش بدون آزمون تنها مجاز به تحصیل در محل دانشگاهی تعیین شده توسط مركز آزمون خواهند بود و در صورت عدم ثبت‌نام، پذیرش آنها منتفی تلقی خواهد شد.

منبع : ایسنا     

حمید بازدید : 186 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر طاهرعلی محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: در راستای اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر محرومیت زدایی از استانهای محروم و توسعه همه جانبه کشور در سال1370مقام معظم رهبری درجریان سفرخود به ایلام دستور تاسیس دانشگاه ایلام را صادر کرد که این امر رسما در سال 1372محقق شد و دانشگاه ایلام در حال حاضر دارای چهاردانشکده و یک آموزشکده می باشد که مجوز تاسیس دو دانشکده نفت و گاز و پدافند غیرعامل نیز اخذ شده و آموزشکده دامپزشکی هم در آینده نزدیک به دانشکده ارتقاء خواهد یافت.

رییس دانشگاه ایلام افزود: دانشگاه هم اکنون داری 4500دانشجواست که حدود 400نفرازآنها دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و150نفر عضو هیات علمی هم در دانشگاه مشغول تدریس هستند که با بورسیه‌های انجام شده واستخدامهای جدید این تعداد به 200نفر خواهد رسید.

وی افزود: سال گذشته برای اولین بار دراستان دانشجوی دکتری در رشته شیمی معدن پذیرش شد که در این راستا مجوز دکتری رشته شیمی تجزیه نیز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اخذ شده است.

علی محمدی با اشاره به وضعیت طرحهای عمرانی دانشگاه گفت: الان 13طرح عمرانی بزرگ شامل دانشکده، آزمایشگاه، کتابخانه مرکزی، خوابگاه و استخر در حال انجام است که از سرعت و روند مطلوبی برخوردار است و چند طرح ازاین تعداد هم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه در مورد وضعیت پژوهشی دانشگاه گفت: در سال جاری90 مقاله در همایشهای ملی،147مقاله در همایشهای بین المللی و50 مقاله در مجلات علمی به چاپ رسیده است که آماری قابل قبول می باشد.

دکترعلی محمدی از جمله برنامه‌های آینده دانشگاه را پذیرش دانشجوی خارجی اعلام کرد و گفت: با هماهنگی وپیگیریهای صورت گرفته در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه کردستان و دانشگاه لرستان، دانشگاه بین المللی را در غرب کشور تاسیس كرده و از سال آینده بتوانیم دانشجوی خارجی پذیرش كنیم.

وی ازمشکلات بزرگ دانشگاه به موضوع مالکیت زمینهای دانشگاه اشاره كرد و گفت: تلاشهای زیادی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم با حمایت مسئولین استان و وزارت علوم بتوانیم این مشکل را حل كنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حجت الاسلام و المسلین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام با تبریک ایام دهه فجر، گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که وحشت غرب را هم برانگیخته استقلال و توسعه علمی می باشد که در نتیجه هویت و استقلال سیاسی که انقلاب اسلامی باعث شکل گیری آن شده است حاصل می‌شود.

حجت الاسلام لطفی افزود: این رنسانس علمی چنان جهشی ایجاد کرده که امروز جمهوری اسلامی در زمینه تکنولوژی وفناوریهای مدرن همچون نانو، انرژی هسته‌ای، سلولهای بنیادی و هوافضا در ردیف کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته و این افتخاری بزرگ و دستاوردی عظیم برای انقلاب اسلامی می باشد.

حجت الاسلام لطفی در ادامه گفت: سیاست غرب در دوران معاصر بر عقب نگه داشتن کشورهای جهان سوم در زمینه علم و دانش قرار داشته و متاسفانه این سیاست در ایران قبل ازانقلاب به وسیله رژیم پهلوی انجام گرفت، اما وقوع انقلاب اسلامی باعث به هم خوردن خیلی از معادلات کشوری، منطقه‌ای و جهانی شد که یکی از مهمترین این تحولات شکست حصار علمی و فراهم كردن زمینه پیشرفت علمی در کشور است که خوشبختانه با تلاش و همت جهادگران عرصه علم و دانش امروز جمهوری اسلامی به الگویی نمونه برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: آنچه در این موضوع حائز اهمیت است آن است که ما باید درکنار توسعه علمی به اخلاق اسلامی هم توجه كرده وآن را در حد اعلاء تقویت كنیم تا هم روند توسعه علمی بصورت صحیح شتاب گیرد و هم بتوانیم از آن به عنوان سپری در برابر فرهنگ منحط غربی استفاده كنیم.

منبع : ایسنا       

حمید بازدید : 132 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه زنجان، اظهارکرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه برای سال آینده به صورت اینترنتی و همزمان با سراسر کشور از 26 دی ماه آغاز شد و تا 7 بهمن ماه ادامه داشت.

وی با بیان اینکه کلیه داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور سال90 فارغ التحصیل شوند، می توانند در دوره های فراگیر کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور شرکت کنند، افزود: آزمون ورودی این دوره‌ها 29 و 30 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

موسوی با اشاره به اینکه دوره‌های فراگیر کارشناسی ناپیوسته، پیش از این فقط در 3 رشته در دانشگاه پیام نور خدابنده برگزار می شد، بیان کرد: امسال این دانشگاه در10 رشته تحصیلی شامل آموزش امور تربیتی، آموزش دینی و عربی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش حرفه و فن، آموزش و پرورش ابتدایی، آموزش ریاضی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، آموزش علوم تجربی، تربیت معلم قرآن کریم و مهندسی تولیدات دامی اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

وی تعداد رشته‌های دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور خدابنده را20 رشته عنوان کرد و گفت: از سال آینده 2 رشته مترجمی زبان و تربیت بدنی نیز به این رشته‌ها افزوده خواهد شد.

مسئول واحد آموزش دانشگاه پیام نور مرکز خدابنده با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 700 دانشجو در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: این دانشگاه با 12 عضو هیأت علمی مقام اول را از نظر تعداد اعضای هیأت علمی در سطح دانشگاه‌های پیام نور استان دارد و علاوه بر این 145 استاد مدعو نیز با این دانشگاه همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار لازم به منظور ساخت مجتمع فرهنگی دانشگاه شامل رستوران و نمازخانه صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: ساخت سوله چند منظوره ورزشی دانشگاه و همچنین آمفی تئاتر و سالن اجتماعات دانشگاه نیز در حال انجام است.

منبع : ایسنا  

حمید بازدید : 122 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
سازمان سنجش آموزش کشور فارغ التحصیلی داوطلبان تا 30 بهمن ماه 89 را شرط شرکت در دوره های 90-89 مجازی کنکور کارشناسی ارشد 90 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در خصوص اعلام رشته های تحصیلی دوره های مجازی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور برای نیمسال دوم سال تحصیلی 90-1389 منحصرا داوطلبانی می توانند در این مرحله ثبت نام و شرکت کنند که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 89 در دوره کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند.

براساس اعلام سازمان سنجش چنانچه داوطلب و یا داوطلبانی تا تاریخ ذکر شده در دوره کارشناسی فارغ التحصیل نشوند، مجاز به ثبت نام و شرکت در این مرحله نخواهند بود و در صورت قبولی، مطابق ضوابط  با آنها رفتار خواهد شد.

حمید بازدید : 124 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام نور گفت: به ازای هر 100 نفر پذیرفته شده در آزمون کارشناسی ارشد، 14 نفر از دانشگاه های دولتی و 4 درصد از دانشگاه پیام نور بوده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا کی منش امروز سه شنبه در نشست خبری در دانشگاه پیام نور، با بیان اینکه دولت به ازای هر دانشجوی پیام نور، 60 هزارتومان بودجه جاری پرداخت می کند، گفت: این رقم در دانشگاه های دولتی به یک میلیون و 850 هزارتومان می رسد. 
 
وی با اشاره به بودجه پرداخت نشده این دانشگاه در سال 89، اضافه کرد: بودجه سال 89 دانشگاه 95 میلیارد تومان بود اما تاکنون تنها 30 میلیاردتومان آن پرداخت شده است.
 
معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور در خصوص بودجه های عمرانی این دانشگاه نیز تاکید کرد: تنها یک سوم بودجه ای که مجلس شورای اسلامی در سال جاری به عنوان بودجه تملک دارایی دانشگاه پیام نور تصویب کرده تاکنون محقق شده است.
 
وی به افزایش چندین برابری رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: با مجوزهایی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردیم، به زودی 50 رشته فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه راه اندازی می شود که این رشته ها در دفترچه آزمون نیز وارد شده اند.

کی منش با اعلام تحصیل 20 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور، اضافه کرد: در آینده ای نزدیک این تعداد به 40 هزار نفر می رسد و در برنامه 5 ساله دانشگاه، سهم رشته های مهندسی نیز در مقطع کارشناسی ارشد به 30 درصد افزایش می یابد.
 
وی به عدم افزایش شهریه های دانشگاه پیام نور در کلیه مقاطع تحصیلی اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه در آیین نامه هیئت امنای دانشگاه این قانون وجود دارد که می توان 15درصد به شهریه دانشگاه ها اضافه کرد همچنین برخلاف تورمی که در سال 89 وجود دارد، دانشگاه پیام نور نه تنها هیچگونه افزایش قیمتی در شهریه دانشجویان طی دو سال گذشته لحاظ نکرده بلکه کمترین شهریه را نیز از دانشجویان خود در مقایسه با سایر دانشگاه های مشابه دریافت می کند.
 
معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام نور از توسعه زیرساختهای دانشگاه به ازای هر دانشجوی پیام نور خبر داد و گفت: در دانشگاه پیام نور که برخی از دوره ها به صورت نیمه حضوری برگزار می شود، تنها یک مترمربع فضا به هر دانشجو اختصاص داده شده است اما در برنامه 5 ساله توسعه قرار است این مقدار به 3 تا 4 برابر افزایش یابد.
 
کی منش با بیان اینکه تا پایان سال 400 پروژه عمرانی را در دست ساخت داریم، از برگزاری مناقصه 500هزار مترمربعی دانشگاه نیز خبر داد و تاکید کرد: این فضاها شامل ساختمان های آموزشی، پژوهشی، سوله های ورزشی و ساختمان های آزمایشگاهی می شود.
 
 معاون مالی و اداری دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه این دانشگاه با خانواده هایی که از لحاظ مالی متوسط به پایین هستند در ارتباط است، گفت: دانشگاه پیام نور با 1میلیون جمعیت دانشجویی و 6 میلیون مخاطب خانوادگی،93 درصد دانشجوی بومی دارد این بومی گزینی هم اکنون به سمتی پیش می رود که از مهاجرت خانواده ها به سایر شهرها به منظور ادامه تحصیل فرزندانشان جلوگیری کند.

وی در خصوص دور کاری در این دانشگاه خاطرنشان کرد: 70درصد کارمندان دانشگاه پیام نور دورکار می شوند و اساس این دورکاری را تشویق کارکنان بدون کاهش حقوق و مزایا قرار داده ایم.
حمید بازدید : 228 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
تيم ملي فوتبال ايران براي رويارويي با تيم ملي فوتبال روسيه سه شنبه شب در ورزشگاه شيخ بن زايد ابوظبي تمرين خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، تيم هاي ملي فوتبال ايران و روسيه ساعت 19:30 چهارشنبه در يك ديدار دوستانه به مصاف هم خواهند رفت.

در اين راستا ملي پوشان كشورمان ساعت 21 امشب از طريق فرودگاه امام خميني (ره) تهران را به مقصد دوحه ترك خواهند كرد و از آنجا راهي امارات و ابوظبي مي‌شوند.همچنين ملي پوشان كشورمان ساعت 15 عصر امروز اولين و تنها جلسه تمرين خود را در زمين اصلي كمپ تيم‌هاي ملي برگزار مي كنند.

طبق برنامه هماهنگ شده تيم ملي فوتبال ايران فردا - سه شنبه - قبل از تيم ملي روسيه در زمين ورزشگاه شيخ زايد ابوظبي تمرين مي‌كند.

ديدار با روسيه اولين ميدان تيم ملي ايران پس از شكست در جام ملت هاي آسيا محسوب مي شود.

قرار است عليرضا منصوريان و كريم باقري در اين ديدار هدايت تيم ملي ايران را برعهده داشته باشند.

حمید بازدید : 167 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
كنفدراسيون فوتبال آسيا و ليگ برتر انگليس در آينده همكاري هاي بيشتري را به خصوص در زمينه ها آموزش داوران خواهند داشت.

به گزارش ايرنا ، مارك رايلي مدير كميته داوران ليگ برتر انگليس در مورد بازديد اخير سه داور عضو پروژه داوري آسيا از اين ليگ گفت: ادامه همكاري هاي ما به نفع هر دو طرف است و من تصميم گرفته ام سال آينده به آسيا بروم.

جرج كامينگ مدير پروژه داوران آينده آسيا در مورد سه داوري كه براي بازديد از ليگ برتر به انگليس رفته بودند، اظهار داشت: اين سفر منافع بسياري براي آنها خواهد داشت. ما داوران بسيار با استعدادي در پروژه خود داريم و من مطمئنم در اين زمينه به بالاترين سطوح فوتبال جهان خواهيم رسيد.

«فو مينگ» از چين، «احمد الكأف» از عمان و «احمد القشاه» از سنگاپور سه داوري هستند كه به انگليس رفته بودند.

اين افراد در مدت اقامت خود در دانشگاه «وارويك» ، در چندين جلسه آموزشي با حضور داوران منتخب ليگ برتر شركت كردند و سپس دربي بيرمنگام بين تيم هاي بيرمنگام و استون ويلا را از نزديك تماشا كردند.

آنها در نشست اتحاديه داوران منطقه بيرمنگام هم شركت كردند. سخنران ويژه اين نشست «مارك هالسي» از داوران برجسته انگليس بود كه اخيرا از بيماري سرطان رهايي پيدا كرده است.

در پروژه داوران آينده ، داوران مطرح ديگري از انگليس از جمله هاوارد وب كه فينال جام جهاني 2010 را قضاوت كرد نيز حضور داشتند و كلاس هايي با تدريس «مايك رايلي» و «ري اوليوير» مدير توسعه و آموزش ليگ برتر انگليس برگزار شد.

حمید بازدید : 181 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
از سوي کميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران هفته بيست و دوم ليگ برتر اعلام شد که بر اين اساس شهرآورد حساس تيم هاي سپاهان و ذوب آهن را محسن ترکي قضاوت خواهد کرد.

به گزارش مهر، هفته بيست و دوم مسابقات ليگ برتر با تکريم شهدات امام حسن عسکري(ع) و گراميداشت شروع امامت بقيه الله الاعظم حضرت ولي عصر(عج) روز يکشنبه 24 بهمن ماه برگزار مي شود که اسامي داوران اين مسابقات به شرح زير است:

يکشنبه 24/11/89

صباي قم - فولاد خوزستان ، ساعت 15 ، ورزشگاه يادگار امام قم
داور : صالحي ، کمک ها : رفعتي و اميني ، داور چهارم : ايازي

مس کرمان - استيل آذين ، ساعت 15، ورزشگاه شهيد باهنر کرمان
داور : حاج بابايي ، کمک ها : خانبان و کياني ، داور چهارم : اکبريان

پيکان قزوين - استقلال ، ساعت 13:45 ، ورزشگاه شهيد رجايي قزوين
داور : محسن قهرماني ، کمک ها : علي نژاديان و داوري ، داور چهارم : ارغواني

پرسپوليس – راه آهن ، ساعت 16 ، ورزشگاه آزادي تهران
داور : محمود رفيعي ، کمک ها : کهوري و نظري ، داور چهارم : سيد علي

تراکتورسازي - شاهين بوشهر، ورزشگاه يادگار امام تبريز
داور : يدالله جهانبازي ، کمک ها : شمس و زارع  ، داور چهارم : فتاحي

سايپا البرز- ملوان بندر انزلي ، ورزشگاه انقلاب کرج
داور : رهبر فام ، کمک ها : سخندان و شاهين ، داور چهارم : احمدي

سپاهان - ذوب آهن ،  ورزشگاه فولاد شهراصفهان
داور : محسن ترکي کمک ها : شکور و فريماني ، داور چهارم : مهرپيشه

نفت تهران - پاس ، ورزشگاه شهيد دستگردي تهران
داور : محمدي کمک ها : سنجري و قاسمي ، داور چهارم : محمدرضا فغاني

نفت آبادان - شهرداري تبريز ، ورزشگاه تختي آبادان
داور: دانش مهر کمک ها : فراهاني و اسعدي ، داور چهارم : آمري

حمید بازدید : 152 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
كميته اجرايي فيفا، سهميه آسيا براي شركت در مسابقات جام جهاني فوتسال 2012 تايلند را پنج تيم اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، اين پنج تيم عبارتند از تايلند به عنوان ميزبان مسابقات و چهار تيم برتر فوتسال آسيا.

در ادامه اين گزارش آمده است، در صورتي كه تيم تايلند در جمع چهار تيم برتر فوتسال آسيا قرار بگيرد، تيم بعدي به صورت خودكار به جام جهاني راه مي يابد.

اين در حالي است كه كميته اجرايي فيفا در تاريخ 6 آبان 89 تصميم گرفت تعداد تيم هاي شركت كننده در مسابقات مقدماتي جام جهاني تايلند را از 20 تيم به 24 تيم افزايش دهد.

مسابقات فوتسال جام جهاني 2012 از 11 تا 27 آبان‌ماه 1391 در كشور تايلند برگزار خواهد شد.

حمید بازدید : 321 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: علي دايي عضوي از خانواده پرسپوليس است و هيچكس در باشگاه پرسپوليس مصونيت ندارد.

به گزارش فارس، نشست خبري باشگاه پرسپوليس با حضور كاشاني، دايي، خوردبين و حيدري كه قرار بود از ساعت 13 در سالن شهرداري منطقه 9 آغاز شود با تأخير 30 دقيقه‌اي به دليل دير رسيدن علي دايي آغاز شد.

حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس صحبت‌هاي زير را انجام داد:
با توجه به اينكه به تازگي ايام تعطيلات را پشت سر گذاشته‌ايم و همه تيم ها 38 روز استراحت داشتند و اين تعطيلي ناخواسته بود طبيعتا بايد تمام بازي‌هاي باقيمانده ليگ به موقع و طبق برنامه انجام شود و همه تيم‌ها هم بايد با سازمان ليگ همكاري كنند. چهار تيمي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند اميدوارم كه بتوانند تا پايان فصل بدون مشكل ليگ را انجام دهند.

پس از برگزاري اردوي پرسپوليس در تركيه و امارات عده‌اي سؤال مي‌پرسند كه چرا پرسپوليس در كيش اردو نگذاشت؟ ‌من بايد يك توضيحي بدهم. ما در ابتداي فصل سه اردوي داخلي در سرعين، مشهد و كيش برگزار كرديم. برگزاركننده اردوي آنتاليا از پرسپوليس دعوت كرد تا در اين مسابقات شركت كنيم. اين براي باشگاه ما افتخار است كه براي چنين مسابقاتي از بين 18 ليگ برتري پرسپوليس را دعوت مي‌كنند. بنابراين نه زمان و نه مكان اين تورنمنت را پرسپوليس تعيين نكرده است.

5 تيم ديگري كه در ليگ برتر در تركيه حضور داشتند خودشان زمان را مشخص كردند. براي اولين بار در تاريخ باشگاه پرسپوليس براي حضور در تورنمنت 30 هزار دلار ورودي گرفت و همچنين براي ما درآمدزايي داشت. جزيره كيش يك زمين تمرين بيشتر ندارد بنابراين براي برگزاري تمرين ساعت تمريني پيدا نمي‌شوند. از طرفي حريف تمريني هم در اين جزيره نيست.

اردوي پرسپوليس در دوبي هم براي اين دليل بود كه از اين تيم دعوت شده بود. ما مي‌خواستيم كه سه بازي خوب انجام دهيم. شايد اگر كسي ديگر جاي دايي بود اين ريسك را نمي‌كرد.

در تاريخ فوتبال ما چه تيمي با اسپارتاپراگ بازي كرده اما پرسپوليس توانست در اين تورنمنت با اين تيم بازي كند. ما براي اينكه براي كريم باقري بازي خداحافظي برگزار كنيم چند نامه به باشگاه‌هاي مختلف نوشتيم. اتلتيكو مادريد تقاضاي يك ميليون يورو كرد تا به تهران بيايد اما پرسپوليس بدون اينكه هزينه‌اي كند در دو تورنمنت خارجي شركت كرد و توانست در آنجا كارهاي تاكتيكي و تكنيكي انجام دهد. اين براي اولين بار است كه يك تيم ايراني در سه اردوي بين المللي آلمان، تركيه و امارات شركت مي‌كند. كم كم به سمت حرفه‌اي گري پيش مي‌رويم و بچه‌ها در بازي با نفت آبادان آمادگي جسماني و روحي خود را نشان دادند.

حبيب كاشاني در مورد اينكه حضور پرسپوليس در تورنمنت تركيه و امارات به دليل حضور علي دايي در پرسپوليس بوده گفت: بي شك علي دايي بزرگ و از افتخارات فوتبال ايران است اما مطمئن باشيد حضور پرسپوليس در اين دو تورنمنت به خاطر اين تيم بوده است. ما وظيفه داريم از تيم پرسپوليس طرفداري كنيم. قطعا حضور دايي در پرسپوليس به وجهه اين تيم كمك و آن را پررنگ تر كرده است اما نبايد قضايا طوري جلوه داده شود كه هوادار و باشگاه ناديده گرفته شوند.

پرسپوليس 40 سال قدمت دارد و با توجه به اين همين شناخت از پرسپوليس دعوت شده در اين دو تورنمنت شركت كند. البته كه هرجا مي رويم علي دايي را مي شناسند. بايد هم بشناسند چون او جواني‌اش را گذاشته است.

در مورد شيث رضايي و اتفاقاتي كه در چند ماه رخ داده بايد بگويم كه او يك بازيكن خوب و ممتاز است. نه تنها ما بلكه علي دايي هم او را دوست دارد. اگر اتفاقي خدايي نكرده براي رضايي رخ دهد خود ما زودتر از همه به سراغ شيث مي‌رويم.

اختلافي كه با شيث رضايي داريم شخصي نيست و ما مي‌خواهيم كه او به چيزي كه استحقاقش را دارد برسد. در اردوي دوبي اتفاقاتي افتاده كه سرمربي تيم خواست اين بازيكن در اين اردو نباشد و گفت همان شب امارات را ترك كند. وقتي قضيه را با من درميان گذاشتند گفتم تصميم علي دايي اجرايي شود. همان شب بليت براي بازگشت شيث نبود و صبح آن ماجرا به تهران برگشت.

اين قضيه در كميته فني باشگاه نيز مورد بررسي قرار گرفت و علي دايي صلاح ديد كه شيث رضايي همراه تيم نباشد و كميته فني هم اين مسئله را پذيرفت. اين تصميم به كميته انضباطي ارجاع داده شده و اوايل هفته آينده در مورد اين پرونده جلسه‌اي تشكيل مي شود و حكم او اعلام خواهد شد. اصلا اين حرف ها درست نيست كه علي دايي رضايي را اخراج كرده باشد و من خواسته باشم او را حفظ كنم. علي دايي مربي حرفه‌اي است و قوانين فيفا را مي‌داند. همان روزي كه به رضايي مي‌گويد به تهران بازگردد از مربي بدنساز مي‌خواهد كه برنامه تمريني شيث در تهران را به او بدهد. ما كار حرفه‌اي انجام مي‌دهيم باز هم مي‌گويم مهمتر از شيث رضايي منافع پرسپوليس است.

جانشين سامال سعيد از كويت يا عراق مي‌آيد

كادر فني بعد از ديدن بازي‌هاي سامال سعيد اعلام كرد ما به اين بازيكن نياز داريم و ما به مراجعه به سايت AFC سن او را ديديم. در آنجا درج شده بود زير 23 سال است. زماني كه محمد پروين مصدوم شد و از ليست خارج‌اش كرديم تصميم گرفتيم يك بازيكن زير 23 سال جايگزين كنيم.

مدير برنامه‌هاي سامال سعيد گفت اين بازيكن يك گذرنامه دارد كه سال تولدش 1989 است. او گفت كه من اختيار تام دارم كه با باشگاه پرسپوليس قرارداد امضاء كنم ولي با توجه به حوادثي كه در گذشته براي پرسپوليس و استقلال پيش آمده بود تدبير كرديم و گفتيم كه خود بازيكن به همراه گذرنامه متولد 1989 بايد به ايران بيايد.

ايشان آمد ولي مهمان پرسپوليس نبود و هزينه‌هايش را خودش بايد پرداخت مي‌كرد. قبل از اينكه با من ديدار داشته باشد با علي دايي ديدار داشت و سپس وقتي از او گذرنامه را خواستيم ديديم متولد سال 1986 است و اين بازيكن نتوانست گذرنامه 1989 خود را به ما ارائه كند اما مدير برنامه‌هايش مدعي بود تمام بازيكنان عراقي 2 گذرنامه دارند مانند عماد رضا و محمد علي كريم كه او گذرنامه دوم را به ما ارائه نكرد.

مدير برنامه‌هاي سامال سعيد از ما براي 6 بازي در ليگ قهرمانان آسيا 250 هزار يورو و براي فصل آينده 600 هزار يورو درخواست كرد كه در مجموع 800 هزار يورو براي يك فصل از ما خواست اما با توجه به اينكه سرمربي تيم ما به مسائل مالي باشگاه اشراف داشت حاضر نشد چنين بازيكني را به خدمت بگيرد. اينكه ما به يك بازيكن ملي پوش خود 400 هزار دلار پرداخت كنيم و به يك بازيكن براي 6 بازي 250 هزار دلار بدهيم مناسب نيست.

جانشين سعيد از كويت يا عراق خواهد آمد و علي دايي فيلم اين دو بازيكن را مي‌بيند و در نهايت در مورد جانشين سعيد تصميم گيري خواهد شد.

باشگاه پرسپوليس مشكلات مالي فراواني دارد

با مشكلات مالي زيادي مواجه هستيم. مشكلات داخلي خودمان را داريم و يك سري مشكلات مالي بين المللي. باشگاه پرسپوليس يك باشگاه دولتي است كه 50 درصد هزينه‌ها را قرار است سازمان تربيت بدني بدهد و 50 درصد ديگر را خود ما درآمدزايي كنيم. سال قبل در ازاي 41 مسابقه‌اي كه انجام داديم يعني به ازاي 3 هزار و 690 دقيقه، يك ميليارد و 700 ميليون تومان از پخش تلويزيوني پول به حساب باشگاه واريز شد كه سازمان ليگ اين مبلغ را بابت طلبكاران فصل گذشته به حساب آنها واريز كرد.

تنها محل درآمد باشگاه حق پخش تلويزيوني و اسپانسر است. ما فصل گذشته بابت 2-3 بازيكني كه به صورت قرضي داديم درآمدي هم داشتيم. ما به سمت حرفه‌اي شدن پيش مي‌رويم اما واقعيت اين است كه من در باشگاه پرسپوليس با مشكلاتي مواجه هستم كه هر مدير ديگري هم به جاي من بيايد اين مشكلات را دارد. وينگادا و دستيارانش 300 هزار دلار از باشگاه طلب دارند كه با تأخير در ديركردش 500 هزار دلار از باشگاه طلب دارند. امروز خواندم برانكو نيز بابت سرمربي‌گري‌اش در تيم ملي در سال 2006 از فدراسيون فوتبال طلبكار است.

پرسپوليس از سوي ديگر از سوي طلبكاران داخلي تحت فشار است. نعيم سعداوي كه براي پرسپوليس زحمت كشيده مي‌گويد اگر پولم را ندهيد از پرسپوليس امتياز كسر مي‌شود. احترام زيادي براي ايشان قائل هستيم و به همين دليل براي سازمان ليگ دو نامه نوشته‌ايم تا اولين درآمد باشگاه را به ايشان بدهد.

پرسپوليس كارخانه فولاد و ذوب آهن ندارد

ما كه كارخانه فولاد و ذوب آهن نداريم و خودمان بايد از طريق اسپانسر و حق پخش تلويزيوني درآمد كسب كنيم. سازمان ليگ بابت 20 مسابقه 400 ميليون تومان به حساب باشگاه واريز كرده كه اين پول نيز به حساب طلبكاران واريز شده است.

امروز به ما گفته مي‌شود اگر طلب تيم فوتسال پرسپوليس داده نشود 3 امتياز از باشگاه كسر مي‌شود اين در حالي است كه ما هزينه‌هاي بسياري متحمل مي‌شويم. 2.5 ميليارد تومان هزينه تعمير ورزشگاه درفشي‌فر شده است. نمي‌توانيم وارد ليگ قهرمانان آسيا شويم ولي زمين تمرين نداشته باشيم. بازيكنان به وسايل بدنسازي و ريكاوري نياز دارند اين در حالي است كه طلبكاراني مانند وينگادا، احمدرضا عابدزاده، افشين پيرواني و سايرين طلب خود را مي‌خواهند كه اين حق قانوني و شرعي آنها است آن هم در شرايطي كه ما بايد حقوق 30 بازيكن را بدهيم. بايد به بازيكن پولش را بدهيم تا علي دايي نيز تيم را با آرامش جلو ببرد اما برخي به دروغ مي‌گويند اگر باشگاه پرسپوليس پول ندارد چرا به مسافرت مي‌رود اين در حالي است كه ما را به آنتاليا و دوبي دعوت كرده بودند.

پرسپوليس يك باشگاه صد در صد دولتي است و نهادهاي نظارتي بر روي آن اشراف دارند. ديوان محاسبات اداري هزينه‌هاي باشگاه را رصد مي‌كند. ما هزار تومان نمي‌توانيم بي‌مورد خرج كنيم. ذيحساب داريم.در اردوي دوبي نيز از طريق اسپانسر هزينه‌ها را تأمين كرديم. من از دوستاني كه طلبشان را از باشگاه پرسپوليس مي‌خواهند و از بهترين و ديندارترين اهالي ورزش بوده‌اند امروز پوزش مي‌خواهم كه طلبشان به موقع پرداخت نشده است اما من به عنوان يك معلم چه درآمدي مي‌توانم داشته باشم.

به باشگاه مي‌گويند بابت فوتسال در سال 87 بدهكاريم و اگر اين بدهي را پرداخت نكنيم 3 امتياز كسر مي‌شود. اصلا بياييد باشگاه پرسپوليس را نابود كنيد، حذفش كنيد و به دسته پايين‌تر بيندازيد. فوتبال براي پرسپوليس هيچ درآمدي ندارد. نه پخش مستقيم داريم، نه مي‌توانيم هزينه‌ها را از طريق اسپانسر تأمين كنيم. بازيكنان ما به زحمت 3 امتياز مي‌گيرند اما به ما گفته مي‌شود اگر بدهي را پرداخت نكنيد از شما امتياز كسر مي‌شود. ما فوتسال را به دليل آنكه در تهران و شهرستان‌ها دنبال مي‌شود و علاقمنداني كه دارد ايجاد كرده‌ايم تا شايد باعث خوشحالي و سرگرمي مردم شود. از تمام دوستاني كه از باشگاه طلبكارند عذرخواهي مي‌كنم كه طلب آنها به موقع پرداخت نشد اما از آنها مي‌خواهم كه به خاطر مردم به ما فرصت معقولي بدهند تا بدهي‌هاي آنها را پرداخت كنيم.

عابدزاده سال هاي جواني‌اش را در پرسپوليس گذاشته و حقش است كه اين پول را بگيرد. كرماني‌مقدم و حسن خان‌محمدي نيز از باشگاه طلبكارند. داود فنايي و رهبري‌فر نيز از باشگاه طلب دارند اما از آنها مي‌خواهم كه به باشگاه فرصت دهند. پرسپوليس از زمان پرويز كماسي بدهكار است. عزيز محمدي به من زنگ زد و من گفتم مشتاقيم كه اين مطالبات پرداخت شود كه 400 ميليون هم بابت اين فصل به حساب طلبكاران پرداخت كرديم.

قراردادي طبق قوانين آمريكا

در گذشته قراردادي امضا شد كه بابت 2 بازي در آمريكا و 1 بازي در كانادا به پرسپوليس 40 هزار دلار پول پرداخت شود. اين قرارداد در سال 1384 امضا شد تا بابت اين تور تابستاني به پرسپوليس 40 هزار دلار بدهند. نمي‌دانم آن زمان دلار چند تومان بوده است 200 تومان يا 500 تومان اما جالب اينجاست كه اعلام شد اگر دعوايي بين باشگاه پرسپوليس و شركت آلفا رخ داد طبق قوانين آمريكا و ايالت كاليفرنيا عمل شود.

افشين قطبي نيز در سال 86 از ما مي‌خواست كه قرارداد ما با او طبق قوانين سوئيس باشد و اگر اختلافي كه بين ما و قطبي پيش آمد بر اساس قوانين فدراسيون فوتبال سوئيس يا قوانين مدني سوئيس اين اختلاف حل شود اما ما اين مسئله را نپذيرفتيم و گفتيم اين قرارداد بايد طبق قوانين ايران امضا شود. ما ايراني هستيم و در ايران قرارداد را منعقد مي‌كنيم.

در زماني كه من در باشگاه حضور داشتم به شركت آلفا اعلام كرديم قوانين كاليفرنيا را صالح نمي‌دانيم و قرارداد جديدي امضا كرديم. بر اساس آن قرار شد پرسپوليس 500 هزار دلار بگيرد و 50 بليت بيزينس كلاس و هتل در شهر براي پرسپوليس رزرو شود تا در صورتي كه وزارت امور خارجه ايران به ما اجازه داد به اين سفر برويم. در سال 86 بنا به دلايلي صلاح دانسته نشد كه در باشگاه باشم و پس از آن يك توافق جديد صورت گرفت اما پس از بازگشت من توسط 2 دكتر ايراني خارج از كشور كه از هلند به تيم حقوقي باشگاه اضافه شدند اين قرارداد را درست ندانست زيرا شركت آلفا يك شركت ورشكسته است و فقط يك اسم بر روي كاغذ است.

از مسئولان اين شركت خواستيم ابتدا دادخواست خود را از باشگاه پرسپوليس پس بگيرند و بعد بر اساس قرارداد 2 برنده با هم قرارداد جديد امضا كنيم. ما قرارداد تركمنچاي را قبول نمي‌كنيم. اينكه براي 25 روز 40 هزار دلار بگيريم اين را نپذيرفتيم. آنها به ما انجام 3 بازي را دادند كه ما اين مسئله را قبول نكرديم گفتيم ابتدا دادخواست خود را پس بگيريد اما فتح‌الله‌زاده اين مسئله را قبول كرد ولي ما به آنها گفتيم بايد قرارداد جديدي بسته شود و درآمد حاصل از تور تابستاني پرسپوليس تقسيم بر 2 شود آن هم به شرطي كه قوانين كشور ما اجازه سفر را بدهد.

اعلام اعضاي هيات مديره

كاشاني در مورد اينكه اعضاي هيئت مديره پرسپوليس چه زماني اعلام مي‌شود، گفت: علي سعيدلو قبل از جام ملت‌‌هاي آسيا قرار بود هيئت مديره را اعلام كند. من هم معتقدم خرد جمعي بهتر از فكر يك نفر است.

باشگاه امروز 250نفر حقوق‌بگير دارد نه 250 كارمند. ما از تيم‌هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حقوق‌بگير داريم. براي برخي از تيم‌هاي پايه نيز حق اياب‌ذهاب مي‌دهيم. تيم فوتسال و تيراندازي داريم. 18 تيم در باشگاه داريم. امروز شما به عنوان اصحاب رسانه بگويد آيا يك بازيكن از پرسپوليس بوده است كه در مورد عقب افتادن مطالباتش مصاحبه‌اي كرده باشد. ما حتي قول پژو 206 را داده بوديم كه آن را هم داديم.

من هم قبول دارم با چند نفر بهتر مي‌توان باشگاه را اداره كرد تا اينكه من تنها بخواهم اين كار را بكنم در آن صورت من هم به عنوان مدير اجرايي كارهاي روزمره را انجام مي‌دهم.

اكنون براي اينكه تيم را براي ليگ قهرمانان آسيا به ازبكستان برود بايد پرواز چارتر بگيريم و من تنها بايد دنبال اين كارها باشم. در حالي اگر باشگاه نفرات ديگري هم داشته باشد آن‌ها بخشي از وظايف را بر عهده مي‌گيرند. در 16 ماه و 6 روزي كه من به باشگاه پرسپوليس آمدم تمام تلاشم را كرده‌ام تا مشكلي از نظر مصالح مالي نداشته باشيم. حتي زماني كه تيم نفت محمودآباد را شكست داديم پاداش 400 هزار توماني را به بازيكنان پرداخت كرديم. شايد برخي بگويند براي شكست نفت محمودآباد 400 هزار تومان زياد است اما ما طبق قوانين عمل كرديم. حتي يك روز كه در ساعت 15 پول به حساب محمود خوردبين واريز شد و ما نتوانستيم به موقع پول بازيكنان را بدهيم از آنها عذرخواهي كردم با اينكه فقط يك شب تأخير داشتيم.

دايي هم مصونيت ندارد

حبيب كاشاني در پاسخ به سوال خبرنگار يكي از سايت ها درباره اينكه چرا علي دايي با وجود حاشيه‌هايي كه با فدراسيون فوتبال داشت، به كميته انضباطي باشگاه دعوت نمي‌شود ، گفت: يكي از بدي‌هايي كه دارم اين است كه زياد اهل مطالعه نيستم. من يك مطلبي را در يك سايت درباره مازيار زارع ديدم كه اصلا نمي‌دانم چه ربطي به من داشت و كجاي آن به من مي‌رسيد. متن اين بود كه يك بازيكن به نام مازيار زارع يك روز سگ خود را با قلاده 7 ميليوني به محل تمرين پرسپوليس آورده است و بدانيد كه مدير اين تيم كاشاني است. مي‌شود بگوييد ربط اين قضيه به من چيست.

مازيار يك بار اين كار را انجام داده و بلافاصله به او گفته شد كه اين جا محل كار است و نبايد چنين چيزي تكرار شود. البته اينكه شما قيمت قلاده را از كجا آورده‌ايد نمي‌دانم ولي آيا من بايد هر شب مقابل در خانه 30 بازيكن بايستم تا ببينم كدامشان گربه يا ميمون با خودشان مي‌برند يا مي‌آورند.

خواهش مي‌كنم در قلم‌هاي خود رعايت انصاف را داشته باشيد. من قبلا هم گفته‌ام با قلم مي‌شود به بهشت رسيد اما درباره سؤالتان درباره اينكه چرا دايي به كميته انضباطي احضار نشد بايد بگويم هيچ كسي در باشگاه پرسپوليس مصونيت ندارد. دايي هم عضوي از خانواده پرسپوليس است. اين را به شما بگويم ما جلسه كميته فني هفته گذشته داشتيم كه آقاي خوردبين كه يكي از اعضاي كميته است دير آمد و يك ميليون تومان جريمه شد. هر كسي برخلاف منافع باشگاه باشد بايد جواب دهد حتي خود من.نمي‌شود كه چون من سرپرست باشگاه هستم هر كاري انجام بدهم. با كسي تعارف ندارم. مطمئنا آقاي دايي كه خود در تدوين آئين‌نامه باشگاه نقش داشته تابع قانون است. ما مي‌خواهيم خدمت كنيم. كميته فني تشكيل داده‌ايم تا تمام موارد ريز به ريز بررسي شود. كميته فني تشكيل نداده‌ايم كه همديگر را خراب كنيم. مي‌خواهيم مشكلات را بررسي كنيم. من با جسارت عرض مي‌كنم اولين تيمي هستيم كه براي سفر خارجي تمامي بازيكنان خود از سرباز و دانشجو گرفته توانستيم از كشور خارج كنيم.

ما حتي در مورد هتل محل اقامت و حريفاني كه با آنها روبرو بوديم بررسي‌هاي لازم را انجام داديم. به خودمان نمره قبولي نمي‌دهيم اما خودمان را با شاخص‌هايي كه مدنظرمان است مقايسه مي‌كنيم.من از دايي خواستم نگاه ريزي به همه چيز داشته باشد. مي‌خواهيم به سمت فوتبال حرفه‌اي پيش برويم. هر كسي برخلاف آئين‌نامه حركتي كند با قانون روبرو است. من با 44 سال سن خوردبين با 60 سال و حتي خود علي دايي گردنمان از مو مقابل قانون باريك‌تر است. پس طبيعتا تاكنون كسي در باشگاه پرسپوليس برخلاف قانون عمل نكرده و ما هم احضار او به كميته انضباطي را ناديده گرفته باشيم.

علي دايي به فكر قبر و آخرت خود است

حبيب كاشاني هنگامي كه از علي دايي درباره سكوبرت سؤال شد ، گفت: اگر منظور سؤال كننده اين است كه دايي بحث شخصي با بازيكني دارد بايد بگويم كه اين چنين شخصيتي ندارد. من مثالي مي‌زنم. يك روز ديدم علي دايي ناراحت است و علت را از او پرسيدم و او گفت من يك بازيكن جوان به نام سامان آقازماني دارم كه حقش بوده در تركيب قرار گيرد اما بازيكن باتجربه‌تر ديگري در همان پست دارم كه در شرايط 50-50 با او قرار دارم و من ترجيح دادم بازيكن با تجربه‌تر را در تركيب قرار دهم. مي‌خواهم اين را بگويم كه او اينقدر مواظب قيامتش است.

دايي خودش را بيشتر از ديگران دوست دارد همانطور كه من هم همين طور هستم. اگر بازيكني خوب باشد قطعا دايي از او استفاده مي‌كند. سكوبرت هم بازيكن حرفه‌اي است و تابع قوانين باشگاه است. پس چه طور مي‌شود علي دايي در شرايط 50-50 حق كسي را بخورد. 14 ماه است كه با او همكاريم و من سال‌هاي سال است كه او را مي‌شناسم. دايي مواظب قبر و قيامت خود است و حقي را ناحق نمي‌كند.

طبق توافقاتي كه انجام داده‌ بوديم قرار بود 24 دي حدفاصل اردوي تركيه و دبي بازي خداحافظي براي دايي برگزار كنيم. حتي مكاتباتي با تيم‌هاي مثل اتلتيكو مادريد و تيم آقاي كرانچار انجام دهيم و حتي در آخر با باشگاه استقلال صحبت كرديم كه آنها شرط گذاشتند بازيكناني مثل زرينچه ومنصوريان كه براي آنها بازي خداحافظي گذاشته نشده در اين بازي حضور پيدا كنند اما باقري نپذيرفت سپس همراه تيم ملي به قطر رفت و ما به اين نتيجه رسيديم كه در يك فرصت مناسب ديگر اين بازي را برگزار كنيم.اكنون هم با توجه به برنامه‌ريزي فشرده سازمان ليگ فرصتي براي اين بازي نيست اما هم من و هم كادر فني در فكر برگزاري يك بازي هستيم كه در شان باقري و باشگاه پرسپوليس باشد.

منتظر جواب اعتراض خود به كميته انضباطي هستيم

سرپرست باشگاه پرسپوليس در خصوص ماليات افشين قطبي گفت: من براي افشين قطبي آرزوي موفقيت دارم و قصد هم ندارم راجع به تيم ملي حرف بزنم. آنچه در جام ملت‌هاي آسيا احتياج داشتيم يك حس خوب براي تيم ملي و ايران بود. ملت ايران مهم‌تر از قطبي‌ و كاشاني‌ها است. ما مي‌توانستيم بعد از جام ملت‌هاي آسيا سعه صدر بهتري داشته باشيم. قطبي تمام تلاش خود را انجام داد. مطمئنا با هر پيروزي تيم ملي او بيشتر از ما خوشحال مي‌شد آن هم به خاطر پاداشي كه مي‌توانست بگيرد و كارنامه درخشان‌تري كه براي او ثبت شد.

آقاي قطبي مثل كرانچار كه از پرسپوليس به يك تيم باشگاهي رفت نه تيم ملي به ژاپن رفت، اما برايش آرزوي موفقيت مي‌كنم. اميدوارم كارشناسان نقد منصفانه‌اي داشته باشند تا فوتبال رشد كند. ما با كسي غرض شخصي نداريم و نمي‌خواهيم روي يك نفر خط بطلان بكشيم. هر كسي معايب و محاسني دارد. قطعا اگر قرار باشد كسي قطبي را بشناسد من بهتر از هر كسي هستم چون با او مستقيم كار كرده‌ام.از گرفتن پايان خدمت، شناسنامه، كارت ملي و حتي پاسپورت او كه باشگاه پرسپوليس در عرض 40 دقيقه براي او گرفت. من اميدوارم دوستان ما هر جا كه فرصتي براي صحبت كردن پيدا كردند انصاف را در نظر بگيرند و از حسن‌هاي افشين قطبي هم صحبت شود. بازيكن حق ندارد در مورد سرمربي حرف بزند. كجاي دنيا چنين اتفاقي مي‌افتد. مربي خوب يا بد ما نبايد خليفه كشي را باب كنيم و هر كسي به خود جرات دهد صحبت كند. چنين چيزي در شان كشور ما و يك مسلمان نيست.

باشگاه پرسپوليس با افشين قطبي در سال 87 قراردادي امضا كرده كه در يكي از بندهاي آن عنوان شده ماليات را باشگاه پرداخت كند. هفته چهاردهم كه از پرسپوليس رفت و به اين نتيجه رسيدند كه قرارداد فسخ

حمید بازدید : 136 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
هوار ملامحمد هافبك عراقي تيم فوتبال استقلال كه بامداد امروز وارد تهران شده بود ظهر امروز در باشگاه استقلال حاضر شد و با مسئولين استقلال ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش ايسنا، هوار ملامحمد امروز در باشگاه استقلال حضور يافت و قرارداد خود را نهايي کرد. وي امروز در محل باشگاه با معاونين باشگاه استقلال ديدار و گفت و گو کرد.

اين بازيکن فردا چکاپ پزشکي خود را انجام خواهد داد و از چهارشنبه با نظر کادر فني در تمرينات تيم حضور خواهد يافت و مي‌تواند از اين پس تيم استقلال را در ميادين همراهي کند.

هوار ملامحمد در صورت صلاحديد مربيان مي‌تواند در بازي با پيکان به ميدان برود و مشکلي جهت بازي در هفته بيست و دوم ندارد.

حمید بازدید : 141 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
سرپرست كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: بر اساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا حكم داوري محسن تركي لغو شده ولي علت اين تصميم عملكرد او در جام ملتهاي آسيا نيست.

حسين عسگري در گفت و گو با ايسنا، در مورد لغو حكم داوري محسن تركي در آسيا از سوي AFC بيان كرد: نمابري از AFC براي ما فرستاده شده كه در آن به تغييراتي در گزينش داوران اشاره شده است. علتش هم اشتباه داوري يا ضعف داوري نيست.

وي افزود: اين تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا به خاطر عملكرد تركي نيست، بلكه مربوط به چينش افراد است! افرادي هم كه مسوول تغييرات چينشي هستند، هر موقع بخواهند با توجه به شرايطي كه وجود دارد اين تغييرات را اعمال مي‌كنند.

عسگري در ادامه گفت: رييس سازمان داوري AFC هم ضمن صحبت با من، تاكيد كرد كه اين قضيه به هيچ عنوان ربطي به عملكرد آقاي تركي نداشته است.

او در پاسخ به اين سوال كه علت اين تغيير چه بوده است عنوان كرد:علتش تغييرات است ما هم يك دفعه بعضي چيزها را تغيير مي دهيم! علتش خيلي چيزها مي تواند باشد. ولي مهم اين است كه به عملكرد تركي در جام ملتها مربوط نيست.

سرپرست كميته داوران در مورد صحبتهاي محمد خاكپور پس از بازي با استقلال و شكايت اين كميته از او اظهار كرد: مطمئن باشيد از طريق كميته انضباطي اين موضوع را پيگيري خواهيم كرد. وظيفه ما اين است كه هر كسي از اعضاي يك تيم از جمله بازيكن، مربي، مديرعامل و... از حيطه و اختيارات خودشان فراتر برود و عليه كميته داوران صحبت يا جوسازي كند برابر وظيفه‌مان به كميته انضباطي نامه مي زنيم و درخواست مي كنيم كه موضوع را پيگيري كنند.

حمید بازدید : 233 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
سرمربي پرسپوليس گفت: نمي‌توان گفت كه اگر حتما من بودم كره‌ جنوبي را مي‌برديم اما مي‌توانم اين را بگويم كه اين‌گونه نمي‌باختيم.

به گزارش فارس، علي دايي كه به دليل تأخير 30 دقيقه‌ايش نشست خبري باشگاه پرسپوليس ساعت 13:30 دقيقه آغاز شد با عذرخواهي از خبرنگاران صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:

از خيلي قبل‌تر براي حضور در دو تورنمنت تركيه و امارات برنامه ريزي كرده بوديم و اين دو اردو جزء بهترين اردوهاي پرسپوليس بوده است. بازي‌هاي سنگيني را انجام داديم كه به لحاظ تاكتيكي به پرسپوليس خيلي كمك كرد. بازي با تيم‌هايي كه هركدام از بازيكنان حريف 35 ميليون يورو ارزش داشتند باعث شد اعتماد به نفس بازيكنان بالا رود و ليگ را هم خوب شروع كنيم.

من در بعضي روزنامه‌ها و سايت ها خواندم كه صحبت‌هايي درباره شيث رضايي و ماجراي او نوشته‌اند. بايد بگويم خانواده‌هايي بودند كه از او به مسئولان تيم در دوبي گلايه‌هايي داشتند. من مي‌گويم چرا بايد بازيكن كاري كند كه بزرگي مثل خوردبين و آقاي رسايي مجبور به عذرخواهي شوند. اگر گفته من اشتباه است شما بگوييد. او مدعي شده بود كه آنها هوادار استقلال بودند در صورتي كه ما حق نداريم حتي به تيم مقابل هم توهين كنيم.اين در شأن بازيكن پرسپوليس نيست كه بخواهد چنين رفتاري داشته باشد. به قول آقاي كاشاني علي دايي‌ها، علي پروين‌ها، پنجعلي‌ها آمدند و رفتند. از من بزرگتر در اين تيم بوده و اكنون نيست. آنچه مانده پرسپوليس است.

پرسپوليس يك تيم بزرگ با اهداف بزرگ است. من خواهش مي‌كنم به مسائلي بپردازيم كه بتواند به فوتبال ما كمك كند و من هم بتوانم به اين تيم كمك كنم. اين اسامي‌ها خيلي كوچكتر از مقابل 40 ميليون هوادار است. هيچ موقع نه من و نه هيچ كس ديگر نظرات شخصي خود را اعمال نمي‌كنيم و حق كسي را هم ضايع نمي‌كنيم. اين تصميم من به صلاح پرسپوليس بوده است. بنابراين صحبت‌هاي مطرح شده براي اين ماجرا شايد بتواند به روزنامه ها كمك كند تا دو صفحه آنها پر شود اما هيچ بار فني ندارد.

هدف فقط صعود نيست

هدف ما در ليگ قهرمانان فقط صعود از گروه نيست، هدف ما در ليگ قهرمان آسيا فقط صعود از مرحله گروهي نيست بلكه مي‌خواهيم به مراحل پاياني ليگ قهرمانان صعود كنيم و نماينده شايسته‌اي براي فوتبال ايران باشيم.

علي دايي در پاسخ به اينكه چرا فوتبال ايران امروز فاقد لژيونر است، گفت: نتايج تيم ملي پاسخ به اين سؤال است. افت فوتبال ما در اكثر رده‌هاي ملي و ناكامي تيم ملي مي‌تواند يك دليل بزرگ براي اين باشد كه ما فاقد لژيونر هستيم. هر موقع تيم ملي ما خوب بازي كرده لژيونرهاي زيادي از فوتبال ايران به فوتبال اروپا رفته‌اند.

در سال 1996 كه تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا بود من، كريم باقري، خداداد عزيزي به تيم‌هاي خارجي رفتيم زيرا تيم ملي خوب و با كيفيت كار كرد اما در همين جام ملت‌هاي اخير ما بازيكن شاخصي نديديم كه بتواند نتيجه بازي را عوض كند اما شما مي‌بينيد كه بازيكنان ژاپني به تيم‌هاي اروپايي مي‌روند و يك مدافع از ژاپن در تيم ميلان بازي مي‌كند دليلش آن است كه فوتبال ما در جا مي‌زند و افت داشته و از فوتبال سطح اول آسيا كه كره، ژاپن و استراليا است عقب‌تر است.

امروز مي‌بينيم كه علي كريمي كه سابقه خوبي داشته و در بوندس‌ليگا هم بازي‌هاي خوبي انجام داده دوباره به بوندس‌ليگا برگشته است. آرزوي قلبي من اين است كه علي كريمي در شالكه جايگاه مناسبي پيدا كند و من به عنوان يك ايراني از اين موضوع خوشحال مي‌شوم.

اگر من در تيم ملي بودم اين‌گونه نمي‌باختيم

اين تيم كه مقابل كره جنوبي بازي كرد همان تيمي بود كه من درست كردم. خيلي از اين بچه‌ها را من به تيم ملي دعوت كردم. شايد اگر من هم بودم مي‌باختيم. نمي‌توان گفت كه اگر حتما من بودم مي‌برديم اما مي‌توانم اين را بگويم اين گونه نمي‌باختيم. شكست مقابل كره جنوبي يكي از تلخ‌ترين شكست‌هاي تيم ملي بود چون اصلا بار فني نداشتيم. شايد اگر مربي بهتر از من هم روي نيمكت تيم ملي بود مي‌باخت. به هرحال من كارم را در تيم ملي نتوانستم ادامه دهم و راجع به گذشته هم نمي‌توانم صحبت كنم.

علي دايي درباره شايعه برگزاري دربي در 6 فروردين گفت: خود من هم شخصا دوست ندارم در عيد بازي كنيم. ما هم صاحب خانواده هستيم. يك عيد بيشتر نداريم و دوست داريم در كنار خانواده خود باشيم. 29 اسفند يك بازي داريم و بايد 6 فروردين هم بازي كنيم اگر به جاي اين بازي‌هاي تيم ملي كه هيچ بار فني ندارد و كادر فني هم مشخص نيست مثل بازي با روسيه ليگ را برگزار مي‌كرديم مجبور نبوديم در عيد بازي كنيم و تحت فشار هم قرار نمي‌گرفتيم. به هرحال ما تابع سازمان ليگ هستيم و تيم خود را براي دربي آماده مي‌كنيم. ما هم ديني نسبت به خانواده خود داريم و دوست داشتيم عيد در كنار آنها باشيم.

دايي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه چرا در شرايطي كه سكوبرت آماده است، از او استفاده نمي‌كند و اينكه مدير برنامه‌هاي اين بازيكن با شيث رضايي يكي است، گفت: من هيچگاه در مورد بازيكن صحبت نمي‌كنم و اگر در مورد شيث رضايي هم صحبت كردم به دليل مطالب ناروايي بود كه در يكي از سايت‌ها نوشته شده بود.

علي دايي رو به خبرنگاري كه اين سؤال را پرسيده بود، گفت: من براي اولين بار است كه شما مي‌بينيم و تا به حال شما را در تمرين پرسپوليس نديدم. آيا تا به حال در تمرين پرسپوليس حضور داشته‌ايد كه از آمادگي سكوبرت خبر داشته باشيد. اصلا از سايت شما يك نفر هم سر تمرين نيامده است.

آمادگي تيم را سرمربي تشخيص مي‌دهد شما كه با آن قاطعيت مي‌گوئيد سكوبرت آماده است، چطور مي‌دانيد پرسپوليس به او نياز دارد مگر جاي من هستيد؟ سكوبرت اگر آماده باشد، من از او استفاده مي‌كنم و اگر آماده نباشد براي او تمرين اضافه مي‌گذارم. سكوبرت اكنون بازيكن پرسپوليس است و اصلا ربطي به مديربرنامه‌هايش ندارد. شما بهتر است مصاحبه مدير برنامه‌هاي او را بخوانيد كه نسبت به كاپيتاني پرسپوليس توهين كرده و گفته كه بازوبند كاپيتاني يك تكه پارچه است كه پائين‌تر بسته شده است. آرزوي خيلي‌هاست كه در اين تيم توپ‌جمع‌كن باشند چه برسد به اينكه بازوبند كاپيتاني را ببندد. آيا شما مي‌دانيد تاكنون چند نفر و چه كساني بازوبند كاپيتاني را بسته‌اند؟ آيا اين فقط يك تكه پارچه‌ است؟

من تأسف مي‌خورم براي كسي كه ارزش تيم پرسپوليس را نمي‌داند. بازوبند كاپيتاني اهميت دارد. بهتر است راجع به كساني صحبت كنيم كه ارزشش را داشته باشد. من خواهش مي‌كنم شما سوالاتي را بپرسيد كه از آن اطلاعات كافي داشته باشيد. من بايد تشخيص بدهم كه كدام بازيكنان بازي كنند. من مسئول فني تيم هستم. به نظر شما وقتي دفاع پرسپوليس خوب كار مي‌كند من بايد سپهر حيدري را بيرون بگذارم و بازيكن ديگري را جاي او بگذارم.

4 ماه بعد در فيفا جلسه دارم

من عضو كميته فني و اجرايي فيفا هستم. آخرين جلسه‌اي كه بايد در آن شركت مي‌كردم هفته گذشته بود كه به خاطر بازي پرسپوليس و نفت آبادان نتوانستم در اين جلسه حاضر شوم اما جلسه بعدي 4 ماه ديگر خواهد بود.

پس از اتمام صحبت‌هاي دايي در اين خصوص ، حبيب كاشاني گفت: علي دايي درباره دعوت از سوي فيفا با من صحبت كرد اما من به او گفتم باشگاه و تيم مهمتر است و جا دارد از دايي تشكر كنم كه به اين سفر نرفت.

دايي در ادامه گفت: از اينكه بعضي از دوستان سطح فني پرسپوليس مقابل نفت آبادان را تحسين مي‌كنند، ممنون هستم اما خودم معتقدم به لحاظ فني 50، 60 درصد خود را ارائه كرديم و بايد بهتر شويم و با تمرينات بيشتر بايد سطح خود را بالا ببريم و از شرمندگي هواداران خارج شويم.

مطمئناً شرايط مسابقات در ليگ قهرمانان آسيا با شرايط تيم ملي فرق مي‌كند. استراليا در جام ملت‌هاي آسيا با بدشانسي دوم شد اما تا به حال ديده‌ايد در ليگ قهرمانان آسيا تيمي از استراليا بالا بيايد؟ كشورهايي مثل كره جنوبي و ژاپن خود را به سمت حرفه‌اي شدن مي‌برند. ما هم سعي مي‌كنيم با آمادگي كامل در اين رقابت‌ها شركت كنيم و به دورهاي بعد برسيم.من از حمايت‌هاي حبيب كاشاني تشكر مي‌كنم. معتقدم 8 باخت شايسته پرسپوليس نيست و تلاش مي‌كنيم اين باخت‌ها جبران شود. مي‌خواهيم روند رو به رشد خود را ادامه دهيم تا تمام اين شكست‌ها در پايان فصل شيرين شود.

حمید بازدید : 181 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
مجمع کنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا در بانکوک با معرفي ايران به عنوان ميزبان اولين دوره رقابتهاي جام باشگاه هاي آسيا در اين رشته برگزار شد.

به گزارش مهر، مجمع سالانه کنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا امروز با حضور اعضاء و مسئولين آسيايي اين مجمع در بانکوک تايلند برگزار شد که اعضاء با برگزاري نخستين دوره مسابقات جام باشگاه هاي دوچرخه سواري آسيا در سال 2012 به ميزباني ايران موافقت کردند.

در اين جلسه که علي زنگي آبادي رئيس فدراسيون دوچرخه سواري کشورمان به همراه مهرداد صفرزاده دبير فدراسيون در آن حاضر بودند، مسئولين ايراني پيشنهاد برگزاري مسابقات قهرماني آسيا در سال 2013 در بخش مردان را مطرح کردند. همچنين امارات نيز پيشنهاد ميزباني مسابقات آسيايي را در همين در سال و در بخش زنان به کنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا دادند. مقرر شد تا پيشنهاد ميزباني ايران براي برگزاري مسابقات قهرماني آسيا به صورت رسمي به ACC داده شود.

تائيد و قطعيت بخشيدن به مصوبات کنگره سال 2010، گزارش کميته مديريت ACC، گزارش مالي، انتخاب نمايندگان راي دهنده از آسيا در کنگره جهاني 2011 UCI، افزودن بند 6 مقررات جهاني به مقررات آسيايي، اصلاح قوانين کنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا، گزارش مسابقات BMX درچين، صدور فاکتور حق عضويت فدراسيون ها در آسيا و فدراسيون جهاني، گزارش مسابقات قهرماني آسيا در چين(سال 2011)، گزارش مسابقات قهرماني آسيا 2012 کوهستان درلبنان و دوچرخه سواري آسيا درمالزي در همين سال ازديگر مباحث اين کنگره بود.

سي و يکمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا و هجدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا در رده سني جوانان از 20 تا 30 بهمن ماه در تايلند برگزارمي شود.

حمید بازدید : 154 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
مديركل تربيت بدني استان خراسان رضوي از برگزاري مسابقات بين المللي شطرنج در نيمه نخست اسفند ماه سال جاري در مشهد خبر داد.افشين داوري عصر امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ايرنا افزود:‌ اين رقابتها با شركت بيش از 400 شطرنج‌باز داخلي و خارجي برگزار مي شود.

وي گفت:‌ از مجموع شركت كنندگان در اين مسابقات 38 نفر از استادان بزرگ شاخص و مطرح جهان هستند كه 16 نفرشان رتبه هاي بيش از 600 دارند.

او افزود:‌ شركت كنندگان خارجي از كشورهاي گرجستان، اسلووني، هندوستان، اكراين، ازبكستان، ارمنستان، آذربايجان و روسيه هستند.

داوري گفت:‌ تعداد شركت كنندگان داخلي در مسابقات هنوز مشخص نيست چون اعلام اسامي متقاضيان تا پايان بهمن ماه جاري ادامه دارد.
حمید بازدید : 159 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
كارلوس كرش براي انجام مذاكره با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران امشب وارد تهران شد.

به گزارش ايسنا، كرش پرتغالي كه سابقه هدايت تيم‌ ملي پرتقال در جام جهاني 2010 را بر عهده داشت و يك فصل هم سرمربي تيم رئال مادريد بود براي انجام مذاكره نهايي با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران از ابوظبي وارد تهران شد.

ترابيان مسوول كميته بين‌الملل فدراسيون فوتبال با تاييد اين خبر گفت: امشب مذاكرات سرنوشت سازي را با اين مربي انجام خواهد داد.

كرش فردا با علي كفاشيان و به احتمال فراوان علي سعيد لو به صورت رودررو مذاكره خواهد كرد.

پيش بيني مي‌شود اين مربي تا پايان هفته جاري قرارداد نهايي‌اش را با فدراسيون فوتبال ايران امضا كند.

اميدوارم با فدراسيون به توافق برسم

گزينه اصلي هدايت تيم ملي ايران مي‌گويد، اميدوار است با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران به توافق برسد.

كارلوس كرش  گفت: من به دعوت دوستم عباس ترابيان به ايران آمده‌ام تا شرايط را از نزديك ارزيابي كنم.

وي افزود: من به كار در تيم ملي ايران علاقمند هستم و اميدوارم بتوانم با مسوولان فدراسيون فوتبال ايران به توافق برسم.

كرش امشب همزمان با سفر تيم ملي به ابوظبي وارد ايران شد، او فردا مذاكرات سرنوشت سازي را با مقامات فدراسيون فوتبال ايران و سازمان ورزش خواهد داشت.

كارنامه كرش   

كارنامه مربي گري كارلوس پرتغالي به شرح زير است:

كرش كار مربيگري خود را با تيم جوانان پرتغال آغاز كرد و نسل طلايي براي پرتغال ساخت كه در دنياي فوتبال ستارگان بزرگي شدند، بازيكناني چون فيگو، روي كاستا، فرناندو كوتو و... با رشد اين ستاره‌ها كرش هم رشد كرد و در سال 1991 سرمربي تيم ملي پرتغال شد و پس از دو سال حضور در نيمكت پرتغال اين تيم را به مقصد اسپورتينگ ترك كرد تا سرمربي اين تيم مطرح پرتغالي شود. او دو سال روي نيمكت اسپورتينگ به افتخاراتي دست يافت و بازهم بازيكناني به دنياي فوتبال معرفي كرد. بازيكناني چون استانكوويچ و پائولو سوزا.

مقصد بعدي نيورك بود و تيم ردبول آمريكا جاي ديگري براي مربيگري اين پرتغالي بود. او سپس به آسيا آمد و هدايت تيم ناگويا ژاپن را در سال 1996 به خدمت گرفت. اما ناگويا هم مثل رد بول حضور يكساله براي كرش به همراه داشت. او در آسيا ماند و هدايت تيم ملي امارات را هم به مدت يكسال بر عهده گرفت (1998 ــ 1999). كرش در ادامه فعاليت خود به آفريقاي جنوبي رفت و توانست اين تيم را به جام جهاني 2002 برد كه پيش از بازي‌هاي جام جهاني كره ــ ژاپن جاي خود را به يك مربي آفريقاي جنوبي داد.

بعد از اين صعود او كار با تيم‌هاي بزرگ را آغاز كرد و به عنوان دستيار در كنار فرگوسن كارش را با منچستر يونايتد شروع كرد. پس از يكسال حضور در كنار فرگوسن مربيگري رئال مادريد به او پيشنهاد شد و در سال 2003 هدايت كهكشاني‌ها را برعهده گرفت و در اين تيم به موفقيت نرسيد. بازگشت دوباره به اولدترافورد و كار با فرگوسن او را در سايه قرار داد ولي بارها فرگوسن لب به تمجيد از او باز كرد و كار كرش را مي‌ستود و قهرماني‌ها متعددي با منچستر به دست آورد.

سال 2008 سال خداحافظي از منچستر بود تا دوباره بر روي نيمكت تيم ملي پرتغال تكيه بزند. او پرتغال را به جام جهاني 2010 برد اما در جام جهاني ناموفق بود. اكنون او با پيشنهاد از آسيا مواجه است و اين بار فدراسيون فوتبال ايران خواهان به خدمت گرفتن كرش است؛ مربي كه هم در سطح بالاي فوتبال كار كرده و هم هدايت تيم‌هايي چون آفريقاي جنوبي و امارات را برعهده داشته است.

حمید بازدید : 147 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
دراگون دراگا ، مربي صربستاني بتازگي وارد ايران شده است. اين مربي قرار است بر فعاليت‌هاي پايه‌اي بسكتبال نظارت كند. اين فعاليت‌ها شامل شركت در تمامي تمرينات تيم‌هاي پايه‌اي بسكتبال است و همچنين حضور در پايگاه‌هاي قهرماني.

دراگا در اولين برنامه‌اي كه فدراسيون بسكتبال با كمك هيات بسكتبال استان تهران براي او ترتيب داد، در پايگاه قهرماني بسكتبال در اسلامشهر حضور پيدا كرد.

اين مربي صرب به اتفاق هموطنش وسلين ماتيچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال، محمدرضا مشحون مدير تيم‌هاي ملي و كامبيز قائميان رئيس هيات بسكتبال استان تهران، پايگاه قهرماني اسلامشهر را از نزديك مشاهده كردند.

اين پايگاه در محيطي مناسب واقع است.داخل آن به لوازم ورزشي، دستگاه‌هاي بدنسازي و سالن اختصاصي تجهيز شده و كلاس‌هاي آموزشي دروس مختلف براي امور سمعي و بصري، دفتر هيات و آرشيو به همراه تشكيل پرونده بازيكنان از ديگر بخش‌هاي آن است.

دراگا در همان وهله اول و پس از بررسي امكانات، قرار داشتن يك مركز آموزشي در كنار شهر تهران را امتياز بزرگي برشمرد.به اعتقاد او اين مركز مي‌تواند ساليانه بازيكنان مستعد را زير نظر داشته باشد و آنها را در برنامه بلند مدت به شكوفايي برساند. پس از بازديد امكانات، نوبت به تماشاي چگونگي تمرينات بازيكنان رسيد. خوشبختانه در جريان تمرينات تيم‌ها، مربيان صرب بسكتبال در توانايي‌هاي برخي از بازيكنان نوجوان اتفاق نظر داشتند و نتيجه آراي آنها دعوت 2 بازيكن بلافاصله به اردوي تيم نوجوانان زير 16 سال بود كه اقدام‌هاي بعدي با موافقت مدير تيم‌هاي ملي بسكتبال انجام شد.

بسكتبال در اسلامشهر از سال‌ها پيش با همت افرادي نظيرجواد سيف، رئيس و فرهاد قارلقي، دبير هيات بسكتبال اين شهرستان جان گرفته است. بازيكنان خوبي امروز در سطح ليگ مثل ايمان پارياب بازي مي‌كنند كه محصول نگاه پايه‌اي بسكتبال در اسلامشهر هستند.

با اين حال برخي مشكلات كه قابل حل است نبايد نيروهاي بسكتبال اسلامشهر را از هم دور كند.گويا در همان بازديد مربيان صرب و برخي از اعضاي فدراسيون بسكتبال ناهماهنگي‌هايي شبيه كارشكني روي داد تا اين ديد و بازديد به عمل نيايد.

بنا به گفته قارلقي، مسوولان اداره تربيت بدني اسلامشهر از جمله رئيس آن اداره، تمامي تلاش خود را به كار بستند تا سفر مربيان صرب و مدير تيم‌هاي ملي به بهانه اين‌كه بايد سلسله مراتب اداري پشت سر گذاشته شود، صورت نگيرد.

اين در حالي است كه اطلاع رساني حتي در نامه‌اي از سوي فدراسيون بسكتبال يك هفته قبل از سركشي افراد مذكور از پايگاه قهرماني اسلامشهر صورت گرفته بود. بي‌ترديد حالا كه خارجي‌ها امكانات مربوط به ورزش ما را آن هم در شهرستاني كوچك مي‌پسندند و استعدادهاي بالقوه بسكتبال را مي‌ستايند، ما نبايد خودمان را در تنگناهاي اداري و مشكلاتي خودساخته از قبيل كاغذ بازي قرار دهيم. بديهي است بايد به فكر سازندگي و پيشرفت بود تا كدورت و تخريب يكديگر.

حمید بازدید : 136 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
مهرام اولين بازي خود را در پلي آف بسكتبال ليگ غرب آسيا با اقتدار پشت سر گذاشت. نتيجه 95 بر 63 اين تيم برابر الرياضي اردن اندوخته بسيار مناسبي است تا ديدار برگشت به يك بازي تمريني تبديل شود. بعد از بازي رفت، 2 تيم 25 بهمن ماه بازي برگشت خود را در تهران برگزار مي‌كنند.

اما بعد از مهرام، تيم بسكتبال ذوب‌آهن بايد در يكي از سخت‌ترين بازي‌هاي اين مرحله برابر چمپويل لبنان قرار بگيرد.اين بازي روز سه شنبه 19 بهمن ماه در اصفهان برگزار مي‌شود. اصفهاني‌ها از مدت‌ها قبل خود را براي اين بازي آماده كرده‌اند. هر چند دغدغه فرزاد كوهيان بيشتر از بابت همزماني بازي‌هاي غرب آسيا با ليگ برتر ايران است.

او حتي براي اين كه به بازيكنانش استراحت بيشتر بدهد از فدراسيون بسكتبال خواستار به تعويق افتادن بازي تيمش با مهرام شد.مهرام و ذوب‌آهن روز شنبه يعني 3 روز قبل از بازي ذوب‌آهن ـ چمپويل با هم رودررو شدند، در صورتي كه اصفهاني‌ها راغب به رويارويي در اين زمان نبودند، اما به نظر فدراسيون تن دادند. ذوب آهن در بازي‌هاي ليگ برتر نمايش پرنوساني داشته است. از اين رو رويارويي با چمپويل ترديدهايي را دامن مي‌زند.اين تيم در استخدام بازيكنان خارجي روش تازه‌اي برگزيده تا بلكه اشكالات فني را تا حدودي كم كند. افزودن بازيكن سوم خارجي شايد ذوب‌آهن را به هدفي كه مي‌خواهد برساند، اما اين بازيكن كي و كجاي بازي‌هاي ليگ غرب آسيا به ساير مجموعه تيم خواهد پيوست؟

در ليگ غرب آسيا زمان به سرعت مي‌گذرد و ذوب‌آهن يا مهرام هر كدام چنانچه بخواهند در مرحله پاياني جام باشگاه‌هاي آسيا حضور يابند بايد در نهايت از يكديگر پيشي بگيرند. امسال به گفته بيشتر كارشناسان، تيم‌هاي غرب آسيا از جمله الجلاي سوريه و چمپويل لبنان، همين‌طور الرياضي لبنان تغييرات زيادي در تركيب خود به وجود آورده‌اند تا بتوانند تيم‌هاي ايراني را مغلوب كنند. چمپويل حريف روز سه‌شنبه ذوب‌آهن، در بازي‌هاي گروهي موفق به شكست دادن مهرام شده بود.اين تيم آندرسون بازيكن آمريكايي را در اختيار دارد كه قدرت گلزني او فوق العاده است. از سوي ديگر، فادي‌الخطيب ستاره پا به سن گذاشته لبناني‌ها هم در اين تيم بازي مي‌كند. بنابراين ذوب‌آهن براي عبور از اين تيم لبناني بايد در اصفهان به يك پيروزي با اختلاف امتياز خوب دست پيدا كند. اين برتري در پي بازي‌هاي پرنوسان ذوب‌آهن در ليگ برتر و البته با دو باختي كه در بازي‌هاي مرحله گروهي نصيب نماينده بسكتبال ايران شده است مي‌تواند آغازي دوباره براي شادكامي‌هاي ذوب‌آهن در عرصه 2 ليگ باشگاهي باشد.

محمد رضاپور 
جام‌جم

حمید بازدید : 187 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)
سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: علي دايي عضوي از خانواده پرسپوليس است و هيچكس در باشگاه پرسپوليس مصونيت ندارد.

به گزارش فارس، نشست خبري باشگاه پرسپوليس با حضور كاشاني، دايي، خوردبين و حيدري كه قرار بود از ساعت 13 در سالن شهرداري منطقه 9 آغاز شود با تأخير 30 دقيقه‌اي به دليل دير رسيدن علي دايي آغاز شد.

حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پرسپوليس صحبت‌هاي زير را انجام داد:
با توجه به اينكه به تازگي ايام تعطيلات را پشت سر گذاشته‌ايم و همه تيم ها 38 روز استراحت داشتند و اين تعطيلي ناخواسته بود طبيعتا بايد تمام بازي‌هاي باقيمانده ليگ به موقع و طبق برنامه انجام شود و همه تيم‌ها هم بايد با سازمان ليگ همكاري كنند. چهار تيمي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند اميدوارم كه بتوانند تا پايان فصل بدون مشكل ليگ را انجام دهند.

پس از برگزاري اردوي پرسپوليس در تركيه و امارات عده‌اي سؤال مي‌پرسند كه چرا پرسپوليس در كيش اردو نگذاشت؟ ‌من بايد يك توضيحي بدهم. ما در ابتداي فصل سه اردوي داخلي در سرعين، مشهد و كيش برگزار كرديم. برگزاركننده اردوي آنتاليا از پرسپوليس دعوت كرد تا در اين مسابقات شركت كنيم. اين براي باشگاه ما افتخار است كه براي چنين مسابقاتي از بين 18 ليگ برتري پرسپوليس را دعوت مي‌كنند. بنابراين نه زمان و نه مكان اين تورنمنت را پرسپوليس تعيين نكرده است.

5 تيم ديگري كه در ليگ برتر در تركيه حضور داشتند خودشان زمان را مشخص كردند. براي اولين بار در تاريخ باشگاه پرسپوليس براي حضور در تورنمنت 30 هزار دلار ورودي گرفت و همچنين براي ما درآمدزايي داشت. جزيره كيش يك زمين تمرين بيشتر ندارد بنابراين براي برگزاري تمرين ساعت تمريني پيدا نمي‌شوند. از طرفي حريف تمريني هم در اين جزيره نيست.

اردوي پرسپوليس در دوبي هم براي اين دليل بود كه از اين تيم دعوت شده بود. ما مي‌خواستيم كه سه بازي خوب انجام دهيم. شايد اگر كسي ديگر جاي دايي بود اين ريسك را نمي‌كرد.

در تاريخ فوتبال ما چه تيمي با اسپارتاپراگ بازي كرده اما پرسپوليس توانست در اين تورنمنت با اين تيم بازي كند. ما براي اينكه براي كريم باقري بازي خداحافظي برگزار كنيم چند نامه به باشگاه‌هاي مختلف نوشتيم. اتلتيكو مادريد تقاضاي يك ميليون يورو كرد تا به تهران بيايد اما پرسپوليس بدون اينكه هزينه‌اي كند در دو تورنمنت خارجي شركت كرد و توانست در آنجا كارهاي تاكتيكي و تكنيكي انجام دهد. اين براي اولين بار است كه يك تيم ايراني در سه اردوي بين المللي آلمان، تركيه و امارات شركت مي‌كند. كم كم به سمت حرفه‌اي گري پيش مي‌رويم و بچه‌ها در بازي با نفت آبادان آمادگي جسماني و روحي خود را نشان دادند.

حبيب كاشاني در مورد اينكه حضور پرسپوليس در تورنمنت تركيه و امارات به دليل حضور علي دايي در پرسپوليس بوده گفت: بي شك علي دايي بزرگ و از افتخارات فوتبال ايران است اما مطمئن باشيد حضور پرسپوليس در اين دو تورنمنت به خاطر اين تيم بوده است. ما وظيفه داريم از تيم پرسپوليس طرفداري كنيم. قطعا حضور دايي در پرسپوليس به وجهه اين تيم كمك و آن را پررنگ تر كرده است اما نبايد قضايا طوري جلوه داده شود كه هوادار و باشگاه ناديده گرفته شوند.

پرسپوليس 40 سال قدمت دارد و با توجه به اين همين شناخت از پرسپوليس دعوت شده در اين دو تورنمنت شركت كند. البته كه هرجا مي رويم علي دايي را مي شناسند. بايد هم بشناسند چون او جواني‌اش را گذاشته است.

در مورد شيث رضايي و اتفاقاتي كه در چند ماه رخ داده بايد بگويم كه او يك بازيكن خوب و ممتاز است. نه تنها ما بلكه علي دايي هم او را دوست دارد. اگر اتفاقي خدايي نكرده براي رضايي رخ دهد خود ما زودتر از همه به سراغ شيث مي‌رويم.

اختلافي كه با شيث رضايي داريم شخصي نيست و ما مي‌خواهيم كه او به چيزي كه استحقاقش را دارد برسد. در اردوي دوبي اتفاقاتي افتاده كه سرمربي تيم خواست اين بازيكن در اين اردو نباشد و گفت همان شب امارات را ترك كند. وقتي قضيه را با من درميان گذاشتند گفتم تصميم علي دايي اجرايي شود. همان شب بليت براي بازگشت شيث نبود و صبح آن ماجرا به تهران برگشت.

اين قضيه در كميته فني باشگاه نيز مورد بررسي قرار گرفت و علي دايي صلاح ديد كه شيث رضايي همراه تيم نباشد و كميته فني هم اين مسئله را پذيرفت. اين تصميم به كميته انضباطي ارجاع داده شده و اوايل هفته آينده در مورد اين پرونده جلسه‌اي تشكيل مي شود و حكم او اعلام خواهد شد. اصلا اين حرف ها درست نيست كه علي دايي رضايي را اخراج كرده باشد و من خواسته باشم او را حفظ كنم. علي دايي مربي حرفه‌اي است و قوانين فيفا را مي‌داند. همان روزي كه به رضايي مي‌گويد به تهران بازگردد از مربي بدنساز مي‌خواهد كه برنامه تمريني شيث در تهران را به او بدهد. ما كار حرفه‌اي انجام مي‌دهيم باز هم مي‌گويم مهمتر از شيث رضايي منافع پرسپوليس است.

جانشين سامال سعيد از كويت يا عراق مي‌آيد

كادر فني بعد از ديدن بازي‌هاي سامال سعيد اعلام كرد ما به اين بازيكن نياز داريم و ما به مراجعه به سايت AFC سن او را ديديم. در آنجا درج شده بود زير 23 سال است. زماني كه محمد پروين مصدوم شد و از ليست خارج‌اش كرديم تصميم گرفتيم يك بازيكن زير 23 سال جايگزين كنيم.

مدير برنامه‌هاي سامال سعيد گفت اين بازيكن يك گذرنامه دارد كه سال تولدش 1989 است. او گفت كه من اختيار تام دارم كه با باشگاه پرسپوليس قرارداد امضاء كنم ولي با توجه به حوادثي كه در گذشته براي پرسپوليس و استقلال پيش آمده بود تدبير كرديم و گفتيم كه خود بازيكن به همراه گذرنامه متولد 1989 بايد به ايران بيايد.

ايشان آمد ولي مهمان پرسپوليس نبود و هزينه‌هايش را خودش بايد پرداخت مي‌كرد. قبل از اينكه با من ديدار داشته باشد با علي دايي ديدار داشت و سپس وقتي از او گذرنامه را خواستيم ديديم متولد سال 1986 است و اين بازيكن نتوانست گذرنامه 1989 خود را به ما ارائه كند اما مدير برنامه‌هايش مدعي بود تمام بازيكنان عراقي 2 گذرنامه دارند مانند عماد رضا و محمد علي كريم كه او گذرنامه دوم را به ما ارائه نكرد.

مدير برنامه‌هاي سامال سعيد از ما براي 6 بازي در ليگ قهرمانان آسيا 250 هزار يورو و براي فصل آينده 600 هزار يورو درخواست كرد كه در مجموع 800 هزار يورو براي يك فصل از ما خواست اما با توجه به اينكه سرمربي تيم ما به مسائل مالي باشگاه اشراف داشت حاضر نشد چنين بازيكني را به خدمت بگيرد. اينكه ما به يك بازيكن ملي پوش خود 400 هزار دلار پرداخت كنيم و به يك بازيكن براي 6 بازي 250 هزار دلار بدهيم مناسب نيست.

جانشين سعيد از كويت يا عراق خواهد آمد و علي دايي فيلم اين دو بازيكن را مي‌بيند و در نهايت در مورد جانشين سعيد تصميم گيري خواهد شد.

باشگاه پرسپوليس مشكلات مالي فراواني دارد

با مشكلات مالي زيادي مواجه هستيم. مشكلات داخلي خودمان را داريم و يك سري مشكلات مالي بين المللي. باشگاه پرسپوليس يك باشگاه دولتي است كه 50 درصد هزينه‌ها را قرار است سازمان تربيت بدني بدهد و 50 درصد ديگر را خود ما درآمدزايي كنيم. سال قبل در ازاي 41 مسابقه‌اي كه انجام داديم يعني به ازاي 3 هزار و 690 دقيقه، يك ميليارد و 700 ميليون تومان از پخش تلويزيوني پول به حساب باشگاه واريز شد كه سازمان ليگ اين مبلغ را بابت طلبكاران فصل گذشته به حساب آنها واريز كرد.

تنها محل درآمد باشگاه حق پخش تلويزيوني و اسپانسر است. ما فصل گذشته بابت 2-3 بازيكني كه به صورت قرضي داديم درآمدي هم داشتيم. ما به سمت حرفه‌اي شدن پيش مي‌رويم اما واقعيت اين است كه من در باشگاه پرسپوليس با مشكلاتي مواجه هستم كه هر مدير ديگري هم به جاي من بيايد اين مشكلات را دارد. وينگادا و دستيارانش 300 هزار دلار از باشگاه طلب دارند كه با تأخير در ديركردش 500 هزار دلار از باشگاه طلب دارند. امروز خواندم برانكو نيز بابت سرمربي‌گري‌اش در تيم ملي در سال 2006 از فدراسيون فوتبال طلبكار است.

پرسپوليس از سوي ديگر از سوي طلبكاران داخلي تحت فشار است. نعيم سعداوي كه براي پرسپوليس زحمت كشيده مي‌گويد اگر پولم را ندهيد از پرسپوليس امتياز كسر مي‌شود. احترام زيادي براي ايشان قائل هستيم و به همين دليل براي سازمان ليگ دو نامه نوشته‌ايم تا اولين درآمد باشگاه را به ايشان بدهد.

پرسپوليس كارخانه فولاد و ذوب آهن ندارد

ما كه كارخانه فولاد و ذوب آهن نداريم و خودمان بايد از طريق اسپانسر و حق پخش تلويزيوني درآمد كسب كنيم. سازمان ليگ بابت 20 مسابقه 400 ميليون تومان به حساب باشگاه واريز كرده كه اين پول نيز به حساب طلبكاران واريز شده است.

امروز به ما گفته مي‌شود اگر طلب تيم فوتسال پرسپوليس داده نشود 3 امتياز از باشگاه كسر مي‌شود اين در حالي است كه ما هزينه‌هاي بسياري متحمل مي‌شويم. 2.5 ميليارد تومان هزينه تعمير ورزشگاه درفشي‌فر شده است. نمي‌توانيم وارد ليگ قهرمانان آسيا شويم ولي زمين تمرين نداشته باشيم. بازيكنان به وسايل بدنسازي و ريكاوري نياز دارند اين در حالي است كه طلبكاراني مانند وينگادا، احمدرضا عابدزاده، افشين پيرواني و سايرين طلب خود را مي‌خواهند كه اين حق قانوني و شرعي آنها است آن هم در شرايطي كه ما بايد حقوق 30 بازيكن را بدهيم. بايد به بازيكن پولش را بدهيم تا علي دايي نيز تيم را با آرامش جلو ببرد اما برخي به دروغ مي‌گويند اگر باشگاه پرسپوليس پول ندارد چرا به مسافرت مي‌رود اين در حالي است كه ما را به آنتاليا و دوبي دعوت كرده بودند.

پرسپوليس يك باشگاه صد در صد دولتي است و نهادهاي نظارتي بر روي آن اشراف دارند. ديوان محاسبات اداري هزينه‌هاي باشگاه را رصد مي‌كند. ما هزار تومان نمي‌توانيم بي‌مورد خرج كنيم. ذيحساب داريم.در اردوي دوبي نيز از طريق اسپانسر هزينه‌ها را تأمين كرديم. من از دوستاني كه طلبشان را از باشگاه پرسپوليس مي‌خواهند و از بهترين و ديندارترين اهالي ورزش بوده‌اند امروز پوزش مي‌خواهم كه طلبشان به موقع پرداخت نشده است اما من به عنوان يك معلم چه درآمدي مي‌توانم داشته باشم.

به باشگاه مي‌گويند بابت فوتسال در سال 87 بدهكاريم و اگر اين بدهي را پرداخت نكنيم 3 امتياز كسر مي‌شود. اصلا بياييد باشگاه پرسپوليس را نابود كنيد، حذفش كنيد و به دسته پايين‌تر بيندازيد. فوتبال براي پرسپوليس هيچ درآمدي ندارد. نه پخش مستقيم داريم، نه مي‌توانيم هزينه‌ها را از طريق اسپانسر تأمين كنيم. بازيكنان ما به زحمت 3 امتياز مي‌گيرند اما به ما گفته مي‌شود اگر بدهي را پرداخت نكنيد از شما امتياز كسر مي‌شود. ما فوتسال را به دليل آنكه در تهران و شهرستان‌ها دنبال مي‌شود و علاقمنداني كه دارد ايجاد كرده‌ايم تا شايد باعث خوشحالي و سرگرمي مردم شود. از تمام دوستاني كه از باشگاه طلبكارند عذرخواهي مي‌كنم كه طلب آنها به موقع پرداخت نشد اما از آنها مي‌خواهم كه به خاطر مردم به ما فرصت معقولي بدهند تا بدهي‌هاي آنها را پرداخت كنيم.

عابدزاده سال هاي جواني‌اش را در پرسپوليس گذاشته و حقش است كه اين پول را بگيرد. كرماني‌مقدم و حسن خان‌محمدي نيز از باشگاه طلبكارند. داود فنايي و رهبري‌فر نيز از باشگاه طلب دارند اما از آنها مي‌خواهم كه به باشگاه فرصت دهند. پرسپوليس از زمان پرويز كماسي بدهكار است. عزيز محمدي به من زنگ زد و من گفتم مشتاقيم كه اين مطالبات پرداخت شود كه 400 ميليون هم بابت اين فصل به حساب طلبكاران پرداخت كرديم.

قراردادي طبق قوانين آمريكا

در گذشته قراردادي امضا شد كه بابت 2 بازي در آمريكا و 1 بازي در كانادا به پرسپوليس 40 هزار دلار پول پرداخت شود. اين قرارداد در سال 1384 امضا شد تا بابت اين تور تابستاني به پرسپوليس 40 هزار دلار بدهند. نمي‌دانم آن زمان دلار چند تومان بوده است 200 تومان يا 500 تومان اما جالب اينجاست كه اعلام شد اگر دعوايي بين باشگاه پرسپوليس و شركت آلفا رخ داد طبق قوانين آمريكا و ايالت كاليفرنيا عمل شود.

افشين قطبي نيز در سال 86 از ما مي‌خواست كه قرارداد ما با او طبق قوانين سوئيس باشد و اگر اختلافي كه بين ما و قطبي پيش آمد بر اساس قوانين فدراسيون فوتبال سوئيس يا قوانين مدني سوئيس اين اختلاف حل شود اما ما اين مسئله را نپذيرفتيم و گفتيم اين قرارداد بايد طبق قوانين ايران امضا شود. ما ايراني هستيم و در ايران قرارداد را منعقد مي‌كنيم.

در زماني كه من در باشگاه حضور داشتم به شركت آلفا اعلام كرديم قوانين كاليفرنيا را صالح نمي‌دانيم و قرارداد جديدي امضا كرديم. بر اساس آن قرار شد پرسپوليس 500 هزار دلار بگيرد و 50 بليت بيزينس كلاس و هتل در شهر براي پرسپوليس رزرو شود تا در صورتي كه وزارت امور خارجه ايران به ما اجازه داد به اين سفر برويم. در سال 86 بنا به دلايلي صلاح دانسته نشد كه در باشگاه باشم و پس از آن يك توافق جديد صورت گرفت اما پس از بازگشت من توسط 2 دكتر ايراني خارج از كشور كه از هلند به تيم حقوقي باشگاه اضافه شدند اين قرارداد را درست ندانست زيرا شركت آلفا يك شركت ورشكسته است و فقط يك اسم بر روي كاغذ است.

از مسئولان اين شركت خواستيم ابتدا دادخواست خود را از باشگاه پرسپوليس پس بگيرند و بعد بر اساس قرارداد 2 برنده با هم قرارداد جديد امضا كنيم. ما قرارداد تركمنچاي را قبول نمي‌كنيم. اينكه براي 25 روز 40 هزار دلار بگيريم اين را نپذيرفتيم. آنها به ما انجام 3 بازي را دادند كه ما اين مسئله را قبول نكرديم گفتيم ابتدا دادخواست خود را پس بگيريد اما فتح‌الله‌زاده اين مسئله را قبول كرد ولي ما به آنها گفتيم بايد قرارداد جديدي بسته شود و درآمد حاصل از تور تابستاني پرسپوليس تقسيم بر 2 شود آن هم به شرطي كه قوانين كشور ما اجازه سفر را بدهد.

اعلام اعضاي هيات مديره

كاشاني در مورد اينكه اعضاي هيئت مديره پرسپوليس چه زماني اعلام مي‌شود، گفت: علي سعيدلو قبل از جام ملت‌‌هاي آسيا قرار بود هيئت مديره را اعلام كند. من هم معتقدم خرد جمعي بهتر از فكر يك نفر است.

باشگاه امروز 250نفر حقوق‌بگير دارد نه 250 كارمند. ما از تيم‌هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حقوق‌بگير داريم. براي برخي از تيم‌هاي پايه نيز حق اياب‌ذهاب مي‌دهيم. تيم فوتسال و تيراندازي داريم. 18 تيم در باشگاه داريم. امروز شما به عنوان اصحاب رسانه بگويد آيا يك بازيكن از پرسپوليس بوده است كه در مورد عقب افتادن مطالباتش مصاحبه‌اي كرده باشد. ما حتي قول پژو 206 را داده بوديم كه آن را هم داديم.

من هم قبول دارم با چند نفر بهتر مي‌توان باشگاه را اداره كرد تا اينكه من تنها بخواهم اين كار را بكنم در آن صورت من هم به عنوان مدير اجرايي كارهاي روزمره را انجام مي‌دهم.

اكنون براي اينكه تيم را براي ليگ قهرمانان آسيا به ازبكستان برود بايد پرواز چارتر بگيريم و من تنها بايد دنبال اين كارها باشم. در حالي اگر باشگاه نفرات ديگري هم داشته باشد آن‌ها بخشي از وظايف را بر عهده مي‌گيرند. در 16 ماه و 6 روزي كه من به باشگاه پرسپوليس آمدم تمام تلاشم را كرده‌ام تا مشكلي از نظر مصالح مالي نداشته باشيم. حتي زماني كه تيم نفت محمودآباد را شكست داديم پاداش 400 هزار توماني را به بازيكنان پرداخت كرديم. شايد برخي بگويند براي شكست نفت محمودآباد 400 هزار تومان زياد است اما ما طبق قوانين عمل كرديم. حتي يك روز كه در ساعت 15 پول به حساب محمود خوردبين واريز شد و ما نتوانستيم به موقع پول بازيكنان را بدهيم از آنها عذرخواهي كردم با اينكه فقط يك شب تأخير داشتيم.

دايي هم مصونيت ندارد

حبيب كاشاني در پاسخ به سوال خبرنگار يكي از سايت ها درباره اينكه چرا علي دايي با وجود حاشيه‌هايي كه با فدراسيون فوتبال داشت، به كميته انضباطي باشگاه دعوت نمي‌شود ، گفت: يكي از بدي‌هايي كه دارم اين است كه زياد اهل مطالعه نيستم. من يك مطلبي را در يك سايت درباره مازيار زارع ديدم كه اصلا نمي‌دانم چه ربطي به من داشت و كجاي آن به من مي‌رسيد. متن اين بود كه يك بازيكن به نام مازيار زارع يك روز سگ خود را با قلاده 7 ميليوني به محل تمرين پرسپوليس آورده است و بدانيد كه مدير اين تيم كاشاني است. مي‌شود بگوييد ربط اين قضيه به من چيست.

مازيار يك بار اين كار را انجام داده و بلافاصله به او گفته شد كه اين جا محل كار است و نبايد چنين چيزي تكرار شود. البته اينكه شما قيمت قلاده را از كجا آورده‌ايد نمي‌دانم ولي آيا من بايد هر شب مقابل در خانه 30 بازيكن بايستم تا ببينم كدامشان گربه يا ميمون با خودشان مي‌برند يا مي‌آورند.

خواهش مي‌كنم در قلم‌هاي خود رعايت انصاف را داشته باشيد. من قبلا هم گفته‌ام با قلم مي‌شود به بهشت رسيد اما درباره سؤالتان درباره اينكه چرا دايي به كميته انضباطي احضار نشد بايد بگويم هيچ كسي در باشگاه پرسپوليس مصونيت ندارد. دايي هم عضوي از خانواده پرسپوليس است. اين را به شما بگويم ما جلسه كميته فني هفته گذشته داشتيم كه آقاي خوردبين كه يكي از اعضاي كميته است دير آمد و يك ميليون تومان جريمه شد. هر كسي برخلاف منافع باشگاه باشد بايد جواب دهد حتي خود من.نمي‌شود كه چون من سرپرست باشگاه هستم هر كاري انجام بدهم. با كسي تعارف ندارم. مطمئنا آقاي دايي كه خود در تدوين آئين‌نامه باشگاه نقش داشته تابع قانون است. ما مي‌خواهيم خدمت كنيم. كميته فني تشكيل داده‌ايم تا تمام موارد ريز به ريز بررسي شود. كميته فني تشكيل نداده‌ايم كه همديگر را خراب كنيم. مي‌خواهيم مشكلات را بررسي كنيم. من با جسارت عرض مي‌كنم اولين تيمي هستيم كه براي سفر خارجي تمامي بازيكنان خود از سرباز و دانشجو گرفته توانستيم از كشور خارج كنيم.

ما حتي در مورد هتل محل اقامت و حريفاني كه با آنها روبرو بوديم بررسي‌هاي لازم را انجام داديم. به خودمان نمره قبولي نمي‌دهيم اما خودمان را با شاخص‌هايي كه مدنظرمان است مقايسه مي‌كنيم.من از دايي خواستم نگاه ريزي به همه چيز داشته باشد. مي‌خواهيم به سمت فوتبال حرفه‌اي پيش برويم. هر كسي برخلاف آئين‌نامه حركتي كند با قانون روبرو است. من با 44 سال سن خوردبين با 60 سال و حتي خود علي دايي گردنمان از مو مقابل قانون باريك‌تر است. پس طبيعتا تاكنون كسي در باشگاه پرسپوليس برخلاف قانون عمل نكرده و ما هم احضار او به كميته انضباطي را ناديده گرفته باشيم.

علي دايي به فكر قبر و آخرت خود است

حبيب كاشاني هنگامي كه از علي دايي درباره سكوبرت سؤال شد ، گفت: اگر منظور سؤال كننده اين است كه دايي بحث شخصي با بازيكني دارد بايد بگويم كه اين چنين شخصيتي ندارد. من مثالي مي‌زنم. يك روز ديدم علي دايي ناراحت است و علت را از او پرسيدم و او گفت من يك بازيكن جوان به نام سامان آقازماني دارم كه حقش بوده در تركيب قرار گيرد اما بازيكن باتجربه‌تر ديگري در همان پست دارم كه در شرايط 50-50 با او قرار دارم و من ترجيح دادم بازيكن با تجربه‌تر را در تركيب قرار دهم. مي‌خواهم اين را بگويم كه او اينقدر مواظب قيامتش است.

دايي خودش را بيشتر از ديگران دوست دارد همانطور كه من هم همين طور هستم. اگر بازيكني خوب باشد قطعا دايي از او استفاده مي‌كند. سكوبرت هم بازيكن حرفه‌اي است و تابع قوانين باشگاه است. پس چه طور مي‌شود علي دايي در شرايط 50-50 حق كسي را بخورد. 14 ماه است كه با او همكاريم و من سال‌هاي سال است كه او را مي‌شناسم. دايي مواظب قبر و قيامت خود است و حقي را ناحق نمي‌كند.

طبق توافقاتي كه انجام داده‌ بوديم قرار بود 24 دي حدفاصل اردوي تركيه و دبي بازي خداحافظي براي دايي برگزار كنيم. حتي مكاتباتي با تيم‌هاي مثل اتلتيكو مادريد و تيم آقاي كرانچار انجام دهيم و حتي در آخر با باشگاه استقلال صحبت كرديم كه آنها شرط گذاشتند بازيكناني مثل زرينچه ومنصوريان كه براي آنها بازي خداحافظي گذاشته نشده در اين بازي حضور پيدا كنند اما باقري نپذيرفت سپس همراه تيم ملي به قطر رفت و ما به اين نتيجه رسيديم كه در يك فرصت مناسب ديگر اين بازي را برگزار كنيم.اكنون هم با توجه به برنامه‌ريزي فشرده سازمان ليگ فرصتي براي اين بازي نيست اما هم من و هم كادر فني در فكر برگزاري يك بازي هستيم كه در شان باقري و باشگاه پرسپوليس باشد.

منتظر جواب اعتراض خود به كميته انضباطي هستيم

سرپرست باشگاه پرسپوليس در خصوص ماليات افشين قطبي گفت: من براي افشين قطبي آرزوي موفقيت دارم و قصد هم ندارم راجع به تيم ملي حرف بزنم. آنچه در جام ملت‌هاي آسيا احتياج داشتيم يك حس خوب براي تيم ملي و ايران بود. ملت ايران مهم‌تر از قطبي‌ و كاشاني‌ها است. ما مي‌توانستيم بعد از جام ملت‌هاي آسيا سعه صدر بهتري داشته باشيم. قطبي تمام تلاش خود را انجام داد. مطمئنا با هر پيروزي تيم ملي او بيشتر از ما خوشحال مي‌شد آن هم به خاطر پاداشي كه مي‌توانست بگيرد و كارنامه درخشان‌تري كه براي او ثبت شد.

آقاي قطبي مثل كرانچار كه از پرسپوليس به يك تيم باشگاهي رفت نه تيم ملي به ژاپن رفت، اما برايش آرزوي موفقيت مي‌كنم. اميدوارم كارشناسان نقد منصفانه‌اي داشته باشند تا فوتبال رشد كند. ما با كسي غرض شخصي نداريم و نمي‌خواهيم روي يك نفر خط بطلان بكشيم. هر كسي معايب و محاسني دارد. قطعا اگر قرار باشد كسي قطبي را بشناسد من بهتر از هر كسي هستم چون با او مستقيم كار كرده‌ام.از گرفتن پايان خدمت، شناسنامه، كارت ملي و حتي پاسپورت او كه باشگاه پرسپوليس در عرض 40 دقيقه براي او گرفت. من اميدوارم دوستان ما هر جا كه فرصتي براي صحبت كردن پيدا كردند انصاف را در نظر بگيرند و از حسن‌هاي افشين قطبي هم صحبت شود. بازيكن حق ندارد در مورد سرمربي حرف بزند. كجاي دنيا چنين اتفاقي مي‌افتد. مربي خوب يا بد ما نبايد خليفه كشي را باب كنيم و هر كسي به خود جرات دهد صحبت كند. چنين چيزي در شان كشور ما و يك مسلمان نيست.

باشگاه پرسپوليس با افشين قطبي در سال 87 قراردادي امضا كرده كه در يكي از بندهاي آن عنوان شده ماليات را باشگاه پرداخت كند. هفته چهاردهم كه از پرسپوليس رفت و به اين نتيجه رسيدند كه قرارداد فسخ

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 475
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 15,515
  • بازدید کلی : 309,011