loading...
دانلود موزیک و اهنگ و فیلم
حمید بازدید : 233 سه شنبه 12 تیر 1403 نظرات (0)
سرمربي پرسپوليس گفت: نمي‌توان گفت كه اگر حتما من بودم كره‌ جنوبي را مي‌برديم اما مي‌توانم اين را بگويم كه اين‌گونه نمي‌باختيم.

به گزارش فارس، علي دايي كه به دليل تأخير 30 دقيقه‌ايش نشست خبري باشگاه پرسپوليس ساعت 13:30 دقيقه آغاز شد با عذرخواهي از خبرنگاران صحبت‌هاي زير را مطرح كرد:

از خيلي قبل‌تر براي حضور در دو تورنمنت تركيه و امارات برنامه ريزي كرده بوديم و اين دو اردو جزء بهترين اردوهاي پرسپوليس بوده است. بازي‌هاي سنگيني را انجام داديم كه به لحاظ تاكتيكي به پرسپوليس خيلي كمك كرد. بازي با تيم‌هايي كه هركدام از بازيكنان حريف 35 ميليون يورو ارزش داشتند باعث شد اعتماد به نفس بازيكنان بالا رود و ليگ را هم خوب شروع كنيم.

من در بعضي روزنامه‌ها و سايت ها خواندم كه صحبت‌هايي درباره شيث رضايي و ماجراي او نوشته‌اند. بايد بگويم خانواده‌هايي بودند كه از او به مسئولان تيم در دوبي گلايه‌هايي داشتند. من مي‌گويم چرا بايد بازيكن كاري كند كه بزرگي مثل خوردبين و آقاي رسايي مجبور به عذرخواهي شوند. اگر گفته من اشتباه است شما بگوييد. او مدعي شده بود كه آنها هوادار استقلال بودند در صورتي كه ما حق نداريم حتي به تيم مقابل هم توهين كنيم.اين در شأن بازيكن پرسپوليس نيست كه بخواهد چنين رفتاري داشته باشد. به قول آقاي كاشاني علي دايي‌ها، علي پروين‌ها، پنجعلي‌ها آمدند و رفتند. از من بزرگتر در اين تيم بوده و اكنون نيست. آنچه مانده پرسپوليس است.

پرسپوليس يك تيم بزرگ با اهداف بزرگ است. من خواهش مي‌كنم به مسائلي بپردازيم كه بتواند به فوتبال ما كمك كند و من هم بتوانم به اين تيم كمك كنم. اين اسامي‌ها خيلي كوچكتر از مقابل 40 ميليون هوادار است. هيچ موقع نه من و نه هيچ كس ديگر نظرات شخصي خود را اعمال نمي‌كنيم و حق كسي را هم ضايع نمي‌كنيم. اين تصميم من به صلاح پرسپوليس بوده است. بنابراين صحبت‌هاي مطرح شده براي اين ماجرا شايد بتواند به روزنامه ها كمك كند تا دو صفحه آنها پر شود اما هيچ بار فني ندارد.

هدف فقط صعود نيست

هدف ما در ليگ قهرمانان فقط صعود از گروه نيست، هدف ما در ليگ قهرمان آسيا فقط صعود از مرحله گروهي نيست بلكه مي‌خواهيم به مراحل پاياني ليگ قهرمانان صعود كنيم و نماينده شايسته‌اي براي فوتبال ايران باشيم.

علي دايي در پاسخ به اينكه چرا فوتبال ايران امروز فاقد لژيونر است، گفت: نتايج تيم ملي پاسخ به اين سؤال است. افت فوتبال ما در اكثر رده‌هاي ملي و ناكامي تيم ملي مي‌تواند يك دليل بزرگ براي اين باشد كه ما فاقد لژيونر هستيم. هر موقع تيم ملي ما خوب بازي كرده لژيونرهاي زيادي از فوتبال ايران به فوتبال اروپا رفته‌اند.

در سال 1996 كه تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا بود من، كريم باقري، خداداد عزيزي به تيم‌هاي خارجي رفتيم زيرا تيم ملي خوب و با كيفيت كار كرد اما در همين جام ملت‌هاي اخير ما بازيكن شاخصي نديديم كه بتواند نتيجه بازي را عوض كند اما شما مي‌بينيد كه بازيكنان ژاپني به تيم‌هاي اروپايي مي‌روند و يك مدافع از ژاپن در تيم ميلان بازي مي‌كند دليلش آن است كه فوتبال ما در جا مي‌زند و افت داشته و از فوتبال سطح اول آسيا كه كره، ژاپن و استراليا است عقب‌تر است.

امروز مي‌بينيم كه علي كريمي كه سابقه خوبي داشته و در بوندس‌ليگا هم بازي‌هاي خوبي انجام داده دوباره به بوندس‌ليگا برگشته است. آرزوي قلبي من اين است كه علي كريمي در شالكه جايگاه مناسبي پيدا كند و من به عنوان يك ايراني از اين موضوع خوشحال مي‌شوم.

اگر من در تيم ملي بودم اين‌گونه نمي‌باختيم

اين تيم كه مقابل كره جنوبي بازي كرد همان تيمي بود كه من درست كردم. خيلي از اين بچه‌ها را من به تيم ملي دعوت كردم. شايد اگر من هم بودم مي‌باختيم. نمي‌توان گفت كه اگر حتما من بودم مي‌برديم اما مي‌توانم اين را بگويم اين گونه نمي‌باختيم. شكست مقابل كره جنوبي يكي از تلخ‌ترين شكست‌هاي تيم ملي بود چون اصلا بار فني نداشتيم. شايد اگر مربي بهتر از من هم روي نيمكت تيم ملي بود مي‌باخت. به هرحال من كارم را در تيم ملي نتوانستم ادامه دهم و راجع به گذشته هم نمي‌توانم صحبت كنم.

علي دايي درباره شايعه برگزاري دربي در 6 فروردين گفت: خود من هم شخصا دوست ندارم در عيد بازي كنيم. ما هم صاحب خانواده هستيم. يك عيد بيشتر نداريم و دوست داريم در كنار خانواده خود باشيم. 29 اسفند يك بازي داريم و بايد 6 فروردين هم بازي كنيم اگر به جاي اين بازي‌هاي تيم ملي كه هيچ بار فني ندارد و كادر فني هم مشخص نيست مثل بازي با روسيه ليگ را برگزار مي‌كرديم مجبور نبوديم در عيد بازي كنيم و تحت فشار هم قرار نمي‌گرفتيم. به هرحال ما تابع سازمان ليگ هستيم و تيم خود را براي دربي آماده مي‌كنيم. ما هم ديني نسبت به خانواده خود داريم و دوست داشتيم عيد در كنار آنها باشيم.

دايي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه چرا در شرايطي كه سكوبرت آماده است، از او استفاده نمي‌كند و اينكه مدير برنامه‌هاي اين بازيكن با شيث رضايي يكي است، گفت: من هيچگاه در مورد بازيكن صحبت نمي‌كنم و اگر در مورد شيث رضايي هم صحبت كردم به دليل مطالب ناروايي بود كه در يكي از سايت‌ها نوشته شده بود.

علي دايي رو به خبرنگاري كه اين سؤال را پرسيده بود، گفت: من براي اولين بار است كه شما مي‌بينيم و تا به حال شما را در تمرين پرسپوليس نديدم. آيا تا به حال در تمرين پرسپوليس حضور داشته‌ايد كه از آمادگي سكوبرت خبر داشته باشيد. اصلا از سايت شما يك نفر هم سر تمرين نيامده است.

آمادگي تيم را سرمربي تشخيص مي‌دهد شما كه با آن قاطعيت مي‌گوئيد سكوبرت آماده است، چطور مي‌دانيد پرسپوليس به او نياز دارد مگر جاي من هستيد؟ سكوبرت اگر آماده باشد، من از او استفاده مي‌كنم و اگر آماده نباشد براي او تمرين اضافه مي‌گذارم. سكوبرت اكنون بازيكن پرسپوليس است و اصلا ربطي به مديربرنامه‌هايش ندارد. شما بهتر است مصاحبه مدير برنامه‌هاي او را بخوانيد كه نسبت به كاپيتاني پرسپوليس توهين كرده و گفته كه بازوبند كاپيتاني يك تكه پارچه است كه پائين‌تر بسته شده است. آرزوي خيلي‌هاست كه در اين تيم توپ‌جمع‌كن باشند چه برسد به اينكه بازوبند كاپيتاني را ببندد. آيا شما مي‌دانيد تاكنون چند نفر و چه كساني بازوبند كاپيتاني را بسته‌اند؟ آيا اين فقط يك تكه پارچه‌ است؟

من تأسف مي‌خورم براي كسي كه ارزش تيم پرسپوليس را نمي‌داند. بازوبند كاپيتاني اهميت دارد. بهتر است راجع به كساني صحبت كنيم كه ارزشش را داشته باشد. من خواهش مي‌كنم شما سوالاتي را بپرسيد كه از آن اطلاعات كافي داشته باشيد. من بايد تشخيص بدهم كه كدام بازيكنان بازي كنند. من مسئول فني تيم هستم. به نظر شما وقتي دفاع پرسپوليس خوب كار مي‌كند من بايد سپهر حيدري را بيرون بگذارم و بازيكن ديگري را جاي او بگذارم.

4 ماه بعد در فيفا جلسه دارم

من عضو كميته فني و اجرايي فيفا هستم. آخرين جلسه‌اي كه بايد در آن شركت مي‌كردم هفته گذشته بود كه به خاطر بازي پرسپوليس و نفت آبادان نتوانستم در اين جلسه حاضر شوم اما جلسه بعدي 4 ماه ديگر خواهد بود.

پس از اتمام صحبت‌هاي دايي در اين خصوص ، حبيب كاشاني گفت: علي دايي درباره دعوت از سوي فيفا با من صحبت كرد اما من به او گفتم باشگاه و تيم مهمتر است و جا دارد از دايي تشكر كنم كه به اين سفر نرفت.

دايي در ادامه گفت: از اينكه بعضي از دوستان سطح فني پرسپوليس مقابل نفت آبادان را تحسين مي‌كنند، ممنون هستم اما خودم معتقدم به لحاظ فني 50، 60 درصد خود را ارائه كرديم و بايد بهتر شويم و با تمرينات بيشتر بايد سطح خود را بالا ببريم و از شرمندگي هواداران خارج شويم.

مطمئناً شرايط مسابقات در ليگ قهرمانان آسيا با شرايط تيم ملي فرق مي‌كند. استراليا در جام ملت‌هاي آسيا با بدشانسي دوم شد اما تا به حال ديده‌ايد در ليگ قهرمانان آسيا تيمي از استراليا بالا بيايد؟ كشورهايي مثل كره جنوبي و ژاپن خود را به سمت حرفه‌اي شدن مي‌برند. ما هم سعي مي‌كنيم با آمادگي كامل در اين رقابت‌ها شركت كنيم و به دورهاي بعد برسيم.من از حمايت‌هاي حبيب كاشاني تشكر مي‌كنم. معتقدم 8 باخت شايسته پرسپوليس نيست و تلاش مي‌كنيم اين باخت‌ها جبران شود. مي‌خواهيم روند رو به رشد خود را ادامه دهيم تا تمام اين شكست‌ها در پايان فصل شيرين شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1304
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 341
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 474
  • بازدید ماه : 474
  • بازدید سال : 15,972
  • بازدید کلی : 309,468